راه‌حل فدایی برای چالش غیبت مدیران چه بود؟| دستورالعمل فراموش شده

چالش غیبت برخی مدیران در جلسات کاری استانداری در حالی دامن زینی‌وند را هم گرفت که به نظر می‌رسد اگر دستورالعملی که در زمان استانداری فدایی به مدیران اجرایی ابلاغ شد، به اجرا برسد، شاید اوضاع بهتر شود.

شنبه گذشته بود که صدای علی زینی‌وند، استاندار کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش از غیبت تعدادی از مدیران دعوت شده به این شورا، درآمد و حواشی به دنبال داشت. معضلی که پیش از این هم گریبان استانداران وقت را گرفته بود.

مثلا سوم دی سال گذشته در جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری، از ۳۸ مدیر دعوت شده، تنها هشت نفر در جلسه حاضر شدند. نکته قابل توجه آنجا بود که هشت روز بعد هم مجددا از ۲۸ مدیر دعوت شده تنها ۱۰ نفر در جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری حاضر شدند.  ۱۶ شهریور امسال در شورای سوادآموزی هم چنین اتفاقی رخ داد.

اگرچه استاندار فعلی کرمان تندتر از دو استاندار پیشین از مدیران غایب انتقاد کرد اما به نظر می‌رسد با رجوع به دستورالعملی که فدایی، استاندار پیشین کرمان برای حل این مساله به مدیران اجرایی ابلاغ کرده بود، هم این مساله حل می‌شود و هم دیگر زینی‌وند از کوره در نمی‌رود.

راه‌حل فدایی چه بود؟

112012ff 5a8d 4d74 b07c ce0c340191f7 e1611123000661در این دستورالعمل که 21 مهر ابلاغ شده آمده که چنانچه می‌دانید ارتقا کیفیت جلسات و تصمیم‌گیری‌های درست منوط به حضور و مشارکت فعال مدیران محترم در جلسات است. در جهت نیل به افزایش بهره‌وری جلسات و به تبع آن ارتقا شاخص‌های توسعه استان، به مثابه هدف غایی همه فعالیت‌ها، توجه به انجام موارد ذیل برای همه مدیران محترم الزامی است:

1- کلیه مدیران محترم باید در جلساتی که با حضور استاندار و یا معاونان استانداری برگزار می‌شود، شخصا شرکت فرمایند. در صورت عدم امکان حضور آن مدیر محترم در جلسه‌ای، ضرورت دارد که قبلا هماهنگی لازم با برگزارکنندگان جلسه مزبور انجام شود تا در صورت به حد نصاب نرسیدن دعوت‌شدگان، در برگزاری جلسه بازنگری شده یا جلسه لغو شود.

در بند دیگری از صورتجلسه آمده: در جلساتی که پس از هماهنگی‌های لازم قرار باشد نماینده مدیران شرکت کنند، نماینده مدیر باید در موضوع جلسه اطلاعات و اختیاراتی به اندازه مدیر دستگاه داشته باشد.همچنین در این ابلاغیه آمده بود که برای تحقق مفاد این نامه من‌بعد در ابتدای جلسات، حضور دعوت‌شدگان در جلسه کنترل خواهد شد.

اگرچه فدایی حدود یک ماه پس از ابلاغ این نامه از استانداری کرمان رفت، اما زینی‌وند می‌تواند بر پایه همین ابلاغیه، معضل غیبت مدیران اجرایی در جلسات را سروسامان دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62696
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.