نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان: با همدلی خواهیم توانست بر مشکلات فائق آییم

امام جمعه کرمان به مناسبت سال نو پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت حلول سال جدید شمسی پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبر اللیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال

حلول سال 1399 را به آحاد مردم شریف و ولایتمدار استان کرمان و بویژه خانواده های معزز شهدا بویژه خانواده سردار رشید حاج قاسم سلیمانی, جانبازان و ایثارگران عزیز و همچنین کادر بهداشت و درمان استان تبریک و تهنیت عرض میکنم. سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) را نیز تسلیت و تعزیت عرض می کنم. همچنین تقارن این عید باستانی را با ایام پر مهر و برکت ماه رجب و عید سعید مبعث گرامی می دارم.

سال 1398 با فراز و نشیب های متعدد و البته با درس های فراوان و تجربه های متفاوت برای ملت ایران اسلامی به پایان رسید. سال گذشته همراه با برخی بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله بود که متاسفانه صدماتی را برای هموطنان عزیزمان داشت اما از سوی دیگر وحدت و همدلی و نوع دوستی مردم عزیزمان را تقویت کرد و این وفاق ملی را به رخ جهانیان کشید. سال گذشته برای انقلاب اسلامی نیز یک سال متفاوت و سرشار از چالش ها بود.

در سالی که گذشت شاهد یک جنگ ترکیبی علیه انقلاب شکوهمند اسلامی بودیم, دستگاه های تبلیغی و رسانه ای استکبار جهانی تمام قد به مصاف آمده بودند و از هر فرصتی برای ضربه زدن بهره بردند. تحریم های ظالمانه در کنار تاسیس شبکه های جدید ماهواره ای و رسانه ای و بکارگیری ضدانقلاب مزدور و آموزش دیده برای مصادره به مطلوب اعتراضات به حق معیشتی مردم و دهها اتفاق دیگر طراحی شد تا صفوف متراکم مردم انقلابی و عزیز ایران اسلامی شکسته شود اما بصیرت ملت ایران به همراه تبعیت از رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مدیریت هوشمندانه معظم له, این اجازه را نداد و شکست دیگری بر دشمنان ملت تحمیل شد.

سال 1398 یک اتفاق دردناک دیگری را نیز در خود جای داد و میوه دل امت, سردار دلها, سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از میان ما پرکشید و به یاران شهیدش پیوست. دلهای همه ما داغدار شد و با گذشت نزدیک به سه ماه همچنان قلوبمان داغدار و جریحه دار است. شهادت ایشان گرچه مصیبتی سنگین بر ما بود اما این خون پاک و مقدس فضای کشورمان را پاک کرد و درخت تناور و مستحکم انقلاب را مجدد آبیاری نمود و بار دیگر وحدت و انسجام ملی ما را به رخ جهانیان کشانید. این واقعه همچنین با شهادت جمعی دیگر از هموطنانمان در مراسم تشییع آن شهید و همچنین حادثه هواپیمای اوکراینی تلخی مضاعفی یافت که بر خود لازم میدانم به خانواده های این عزیزان نیز مجدد تسلیت و تعزیت عرض نمایم.

همه این مشکلات و تلخی ها روز به روز ما را مقاوم تر میکند و تحقق ایران قوی و مقاوم را تسهیل می کند و ما با وحدت و همدلی و انسجام ان شاء الله خواهیم توانست در کنار هم و با هم بر مشکلات فائق آییم. اکنون نیز در آخرین روزهای سال شاهد امتحان دیگری هستیم که در قالب بیماری کویید 19 جمع کثیری از هموطنانمان را در معرض مخاطره قرار داده است و کادر درمانی عزیز را متحمل زحمات بسیار زیادی نموده است.

این اتفاقات همگی امتحان الهی است و بحمدالله ملت عزیز ما همواره در این آزمونها سربلند بیرون آمده است. اینجانب ضمن تشکر مجدد از مجاهدان خط مقدم مبارزه با این بیماری و عرض تسلیت به خانواده متوفیان, از شما عزیزان استدعا دارم که در یک تضرع همگانی, از درگاه خداوند استمداد کنیم که به برکت خون های پاک شهیدان و دعای جوانان و مخلصان و پاکان, در سال 1399 بهترین اتفاق ها و پیشامدها سرشار از سلامت و عافیت و رحمت و برکت در انتظار مردم عزیز ما باشد. ان شاء الله

نو شدن سال فرصتی برای جمعبندی گذشته و برنامه ریزی برای آینده است. هر ساله رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با اشراف و تسلطی که بر شرایط داخلی کشور و تحرکات دشمنان ملت دارند, اولویت های سال را در قالب عنوان سال تعیین و ابلاغ می فرمایند. کارشناسان و متخصصان بر این باورند که نسخه نجات کشور در توجه به این شعارها و ماموریت یابی نسبت به آنهاست. همه ما موظفیم تا در حوزه کاری و زندگی خود این شعار را ترجمه کنیم و به این بیندیشیم که اعم از یک مدیر دولتی تا یک استاد دانشگاه و یک کاسب و تولید کننده و… چه کاری در زمینه تحقق این شعار میتوانیم انجام دهیم.

امسال هم که رهبر فرزانه انقلاب, “جهش تولید” را به عنوان شعار سال تعیین نموده اند, همگی موظفیم تا این مهم را در دستور کار قرار دهیم. در این زمینه مردم وظایفی دارند و مسئولان نیز رسالتی دیگر. مردم ثابت کرده اند که در همان دایره محدود زندگی شان, عنایت ویژه ای به تحقق شعار سال داشته و دارند, مسیولان نیز نهایت دقت در برنامه ریزی های عملیاتی برای تحقق این شعار را در دستور کار قرار دهند و در این راه با تشکیل هیئت های اندیشه ورز با حضور صاحبنظران با تجربه و جوانان خوش ذوق نهایت تلاش خود را در این راه مبذول دارند.

مجدد حلول سال نو را تبریک عرض نموده برای همه ملت عزیز ایران اسلامی و بویژه اهالی استان کرمان آرزوی سلامت و بهروزی و توفیقات معنوی و مادی می نمایم.

حسن علیدادی سلیمانی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45344
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.