التماس کنید وضع معیشت مردم را بهتر کنند

۱. کار به التماس و قسم دادن رسیده. وزیر بهداشت امروز گفته «از مردم می‌خواهیم مسافرت نروید، بمانید. حضرت عباسی نروید اگر بروید ضرر می‌کنید، خدا نکند چند خوزستان خلق کنیم. اگر خدای نکرده چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی‌توانم روی تاب آوری نظام سلامت قسم بخورم.»

۲. بیش از یک سال از شیوع کرونا در کشورمان می‌گذرد. بیش از ۶۰ هزار نفر جانشان را از دست دادند و در حالی که واکسیناسیون در ایران دیرتر از اغلب کشورها آغاز شده، نگرانی از شیوع مجدد این ویروس کاری کرده عالی‌ترین مقام حوزه سلامت از مردم خواهش کند که سفر نروند. در این میان جالب است که از همین الان اعلام شده سفر با خودروی شخصی ممنوع است اما با وسایل نقلیه عمومی فعلا نه. این در شرایطی است که بعضا در وسایل نقلیه، رعایت پروتکل‌ها کمتر است. به خصوص در اتوبوس‌ها. هفته گذشته به دلیل پر بودن ظرفیت پروازها و برای انجام یک کار اداری مجبور شدم با اتوبوس سفر کنم. متاسفانه نه تنها برخی از مسافران ماسک نداشتند که راننده و کمک راننده هم اعتقادی به استفاده از ماسک نداشتند. تذکر چندباره هم نهایتا به اینجا ختم شد که اگر معترض هستم، وسط راه پیاده شوم. حال چگونه سفر با وسایل نقلیه عمومی را امن‌تر از خودروهای شخصی در نظر می‌گیرند؟

۳. در حالی وزیر بهداشت صرفا بر روی سفرهای نوروزی تمرکز کرده که به نظر می‌رسد این روزها صف‌های شکل گرفته در سطح شهرها بیشتر نگران‌کننده است. یک روز صف مرغ، یک روز صف روغن و ادامه ماجرا. بهتر نیست به جای نگرانی از سفر، که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شرایط اقتصادی بد توان سفر کردن را هم ندارند، وزیر بهداشت از دیگر وزرا و رییس‌جمهور بخواهد فکری به حال تامین کالاهای اساسی مردم شود تا برای بدیهی‌ترین نیازهای زندگی قرار نباشد مردم در صف قرار گیرند؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66360
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.