شرم‌سارم و عذرخواهی می‌کنم

دکتر تقی زاده، مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان در یادداشتی از مردم عذرخواهی کرد.

شرمسارم و عذرخواهی می کنم

غم از دست دادن سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، به ویژه سردار حسین پورجعفری ایران و کرمان را در شوک و بهت فرو برد.

شرایط کرمان در این شرایط متفاوت بود. حاج قاسم فرزند این دیار بود و غم از دست دادن او و یار دیرینش تلخ تر، جانکاه تر و سوزنده تر.

آیین تشییع پیکر مطهر سردار سرفراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کشور با شکوه تمام برگزار شد و همه نگاه ها به کرمان به عنوان خانه ابدی سردار دلها دوخته شد.

مراسم تشییع سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سرارشهید حسین پورجعفری در کرمان با جمعیتی فراتر از همه پیش بینی ها آغاز شد.

سردار سلامی در میدان آزادی کرمان سخنرانی کرد. آن لحظات در محل کار بودم و تصاویر را از طریق تلویزیون می دیدم. دقایقی بعد به سمت مراسم و محدوده باغ ملی رفتم یک ساعتی در میان جمعیت بودم اما کندی حرکت چنان بود که اثری از خودروی حامل پیکرهای مطهر دیده نمی شد.

قرار بود تعدادی از عکاسان و خبرنگاران را ساعت 10:15 دقیقه  گلزار شهدا به همراه همکارم اعزام کنیم به محل کار برگشتم.  خبر مصدوم شدن تعدادی از هموطنان حاضر در مراسم تشییع را دقایقی بعد شنیدم. دقیق به خاطر ندارم چه ساعتی بود.

خبری تکان دهنده که با شنیدن جان باختن تعدادی از مصدومان، غم شهادت حاج قاسم را دوچندان که صدچندان کرد و وقتی شنیدم در بین جان باختگان تعدادی از هموطنان بزرگوار از سایر شهرها و استانها هم هستند به عنوان یکی از ساکنان کرمان، احساس شرم و گناهم بیشتر شد.

تلاش ها برای نجات مصدومان، شناسایی جان باختگان از همان لحظات حادثه، شروع شده بود و ادامه داشت و همچنان فعالیت ها ادامه دارد.

سرکشی از خانواده ها، عیادت از مجروحان، تامین هزینه های درمان، و … اما همچنان، از آن اتفاق تلخ و جانکاه، احساس گناه می کنم.  وظیفه ثبت نام و معرفی سی عکاس و خبرنگار برای صدور کارت از سوی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد برگزاری مراسم تشییع سردار سلیمانی به اینجانب واگذار شده بود (در ابتدا قرار بود برای همه خبرنگاران کارت صادر شود اما بعدا اعلام شد نیازی به کارتی غیر از کارت خبرنگاری نیست و حداکثر برای سی نفر برای فرودگاه، جایگاه میدان آزادی و گلزار شهدا کارت صادر شود که با اولویت خبرگزاریها و عکاسان خبری انجام شد). اما از آنچه اتفاق افتاد شرمگین و شرمنده هستم و به سهم خودم عذرخواهی می کنم.

شرمنده خانواده جانباختگان و مصدومان، شرمنده کرمان و ایران، شرمنده هموطنان عزیز و شرمنده سربازترین سردار، حاج قاسم سلیمانی و مجددا از همه عذرخواهی می کنم.

با شرم و عذر
عباس تقی زاده

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40380
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.