افتتاح نخستین مرکز مهر خانواده در بم

کرمان نو -رییس کل دادگستری استان کرمان از افتتاح نخستین واحد ملاقات ویژه فرزندان طلاق با عنوان مرکز مهر خانواده در شهرستان بم خبر داد و گفت: حمایت از این افراد احیای یک زندگی است.

به گزارش روز پنجشنبه کرمان نو یدالله موحد در جمع خبرنگاران افزود: به موجب ماده ۴۱ قانون، قوه قضاییه مکلف به تدوین، ساماندهی و راه‌اندازی مراکز ملاقات ویژه فرزندان طلاق  است که امروز اولین آن در شهرستان بم شروع به کار کرد.

او با اشاره به وجود حلقه مفقوده در دعاوی خانوادگی بعد از جدایی و طلاق زن و شوهر ادامه داد: یکی از مشکلاتی که خانواده ها بعد از متارکه با آن مواجه هستند ملاقات فرزند مشترک بوده که موضوع کشمکش با والدین قرار می گیرد در همین راستا تدابیری اندیشیده شده تا در هر حوزه قضایی مرکزی برای ملاقات والدین با فرزند راه اندازی شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: هر جامعه‌ی موفقی باید اصلاح تربیت و پیشگیری از وقوع جرم و مراقبت از فرزندان، کودکان و نوجوانان که در معرض آسیب هستند را مورد توجه قرار دهد تا زمانی که به سن رشد می رسند این خطر بزه‌دیدگی را از آن ها دور کنیم .

موحد از آسیب‌های روحی و جسمی فرزندان به عنوان مهمترین آسیب بعد از طلاق نام برد و گفت: در بسیاری از دعاوی منجر به طلاق، فرزندان به عنوان وجه المصالحه قرار می‌گیرند که این بدترین نوع کودک آزاری است.

او ادامه داد: مراکز مهر برای حمایت از این فرزندان تاسیس شده تا در فضایی کارشناسی افرادی که در مسایل روانشناسی و مددکاری اشراف دارند به کمک این فرزندان آمده و در زمان حساس مشکلات آن ها را کم کنند .

او می گوید در مراکز مهر می توان زمانی خانواده ها در این فضای عاطفی برای ملاقات فرزند مشترک حضور پیدا می کنند از این فرصت برای بازسازی زندگی هایی که متلاشی شده اند استفاده شود.

به گزارش کرمان نو مرکز مهر خانواده پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به همت و تلاش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان و با هدف ایجاد تسهیلات ویژه برای تبادل و ملاقات فرزندان طلاق با والدین خود در مرکز استان و برخی شهرستان ها ایجاد شده اند.

مرکز مهر خانواده بم اولین مرکز شهرستان های شرقی استان و هفتمین مرکز در استان کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81712
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.