بستری هزار نفر براثر کرونا در استان

استاندار کرمان بیان کرد: استان کرمان وارد پیک شدید و جدیدی از بیماری شده است و در حال حاضر حدود هزار نفر بیمار قطعی و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و فدائی استاندار کرمان از عموم شهروندان خواستند تا با رعایت ضوابط و نکات بهداشتی به قطع زنجیره کروناویروس در استان کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: قوانین و مقررات را در رابطه با بیماری کروناویروس جدی بگیریم و حرف مسئولان را جامه عمل بپوشانیم، هنر نیست در مقابل تذکرات ستاد‌هایی که برای خدمت به مردم دور هم جمع شده اند، بایستیم و هر روز چند صد خانواده در عزا و غم بنشینند.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان اعمال محدودیت‌های جدید قطع زنجیره کروناویروس را از امروز یادآور شد و گفت: استان کرمان وارد پیک شدید و جدیدی از بیماری شده است و در حال حاضر حدود یک هزار نفر بیمار قطعی و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او افزود: تعداد موارد بستری در آی‌سی‌یو و متصل به ونتیلاتور نیز افزایش یافته است؛ محدودیت‌ها اعمال می‌شود، اما مهم دقت در رعایت ضوابط بهداشتی از سوی همه اقشار جامعه است.

فدائی از مدیران خواست تا در ادارات و سازمان‌ها نیز این مسائل را منتقل کردند تا ضوابط بهداشتی با دقت اجرا شود.

او عنوان کرد: امکانات بیمارستان‌ها محدود است، کادر درمانی و پزشکی ما خسته هستند و مردم باید با رعایت ضوابط به قطع زنجیره بیماری کمک کنند.

استاندار کرمان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر حفظ حرمت افراد و مسئولان اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که هتک حرمت حرام است، انتقاد با هتک حرکت متفاوت است، زمانی که صحبت با توهین همراه می‌شود اثر منفی دارد و موجب جبهه‌گیری می‌شود.

او گفت: اصلاح از راه غیرشرعی امکان پذیر نیست، چگونه در جامعه‌ای که معتقد به اسلام هستیم، اخلاق را رعایت نمی‌کنیم.

جمع اوری ۵۵ میلیارد تومان در “پویش ایران همدل” 

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به طرح “هر کارمند یک فرزند معنوی” در راستای حمایت از ایتام و فرزندان نیازمند اشاره کرد و گفت: وضعیت این خانواده‌ها و ایتام نامناسب است.

او عنوان کرد: در شش ماه ابتدای امسال با همراهی مردم در “پویش ایران همدل” ۵۵ میلیارد تومان کمک‌های مردمی خیران و نیکوکاران کرمان جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از افزایش و رشد پرداخت زکات در استان و کسب رتبه اول استان در این بخش خبر داد و گفت: طرح اکرام از شفاف‌ترین طرح‌های مردمی است که پول مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود.

او تصریح کرد: ۱۹ هزار و ۹۵۰ فرزند یتیم و محسنین در استان کرمان وجود دارد که گره‌گشایی از کار آنها، گره‌گشایی در کار خودمان خواهد بود.

صادقی ابراز داشت: ۶ هزار و ۵۰۰ یتیم در استان کرمان هیچ حامی ندارند و ۶ هزار و ۳۰۰ یتیم نیز درآمد ماهانه آنها کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است.

در هشتمین جلسه شورای اداری استان کرمان،  محمدجواد فدائی استاندار کرمان لوح تقدیر حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای عالی زکات را به واسطه کسب رتبه اول استان کرمان در جمع‌آوری زکات را به حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اهدا کرد.

همچنین لوح تقدیر رئیس شورای عالی زکات به یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اهدا شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57665
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.