جزئیات اعمال محدودیت‌های کرونایی عید فطر در استان کرمان اعلام شد

معاون استاندار کرمان از اعمال محدودیت‌های تردد بین استانی و بین شهرستانی برای کنترل بیشتر بیماری کرونا از ظهر امروز خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمدصادق بصیری با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر از اعمال محدودیت‌های تردد و ترافیکی در روزهای پایانی هفته در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: براساس مصوبه ۱۸ اردیبهشت ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور کنترل بیشتر بیماری از ساعت ۱۴ امروز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا ساعت ۱۲ ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت تردد بین استان‌ها و شهرهای استان ممنوع است.

وی با بیان اینکه در تمام مبادی ورودی استان کرمان پست‌های ایست بازرسی مستقر شده است گفت: پلیس راهور تمامی ترددها را کنترل کرده و از ورود خودروهای شخصی با پلاک دیگر استان‌ها به استان کرمان ممانعت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه این ممانعت کردن به معنای انسداد جاده نیست ادامه داد: جاده‌ها باز بوده و تردد در آن جریان دارد اما به خودروهایی که این محدودیت‌ها را زیر پا بگذارند ابتدا تذکر داده شده و در صورت عدم توجه به اخطار‌ها و اصرار بر ادامه مسیر جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه جریمه در نظر گرفته شده برای ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است افزود: در تردد‌های بین شهرستانی نیز از ساعت ۱۴ امروز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا ساعت ۱۲ ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه مصوبه محدودیت‌های هوشمند اعمال می‌شود.

بصیری با اشاره به اینکه ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی به دیگر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است گفت: با توجه به اینکه کنترل و ممانعت از مسافرت‌ها در این هفته بسیار جدی است شهرهای زرد هم مشمول قوانین شهرهای نارنجی هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی استان کرمان گفت: از ۲۳ شهرستان استان در حال حاضر شهرستان‌های ارزوئیه، انار، بم، رابر، راور، ریگان، فاریاب، فهرج، منوجان، کوهبنان و نرماشیر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: شهرستان‌های بافت، بردسیر، رفسنجان، زرند، شهربابک، عنبرآباد و کرمان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های جیرفت، رودبار، قلعه گنج، کهنوج و سیرجان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با بیان اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد همچنان برقرار است گفت: نماز عید سعید فطر شهرستان قرمز و نارنجی در فضای باز برگزار و پیشنهاد شده که از تمرکز در برگزاری نماز عید فطر در یک نقطه خودداری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70376
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.