مؤمن‌نسب حامی طرح صیانت عنوان کرد


حدود 200 میلیارد تومان خرج فیلترینگ هوشمند شده است

روح‌الله مؤمن‌نسب حامی طرح صیانت و دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، مدعی شد طی سال‌های گذشته حدود 200 میلیارد تومان خرج فیلترینگ هوشمند شده است که اینستاگرام با تغییر رمزنگاری خود، کل این رویه فیلترینگ را دور زد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از دیجیاتو، روح‌الله مؤمن‌نسب حامی طرح صیانت و دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی تأکید کرد تا جایی که ممکن است باید محتوا فیلتر شود، اما گاهی مسائل فنی اجازه محدودسازی بخشی را نمی‌دهد. مؤمن‌نسب مدعی شد طی سال‌های گذشته حدود 200 میلیارد تومان خرج فیلترینگ هوشمند شده است که اینستاگرام با تغییر رمزنگاری خود، کل این رویه فیلترینگ را دور زد.

این حامی طرح صیانت در پاسخ به این سؤال که جایگزین فیلترینگ چه ابزارهایی می‌تواند باشد، گفت: «در حوزه رمزنگاری، محدود‌کردن بخشی از نرم‌افزارها ممکن نیست. الان دو راه وجود دارد: یا پلتفرم‌ها در ایران دفتر بزنند و برای محتواهایشان پاسخگو باشند یا از اساس بسته (فیلتر) شوند. اگر راه سومی وجود دارد، بگویید.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با محدودیت در فضای مجازی موافق است، گفت: «محدودیت برای کسانی که می‌خواهند قانون‌شکنی کنند و فضا را به‌هم بریزند، مفید است. اساساً قانون برای همین است که بتواند کسانی که می‌خواهند فضای جامعه را به‌هم بریزند، محدود کند. با یک اقلیتی برخورد می‌شود تا اکثریتی خوب زندگی کنند. پس با ذات محدودیت موافقیم، اما ما باید تلاش کنیم قانون خوب گذاشته شود و خوب اجرا گردد.»

مؤمن‌نسب با بیان اینکه هر کشور متناسب با نیازهای کشور خود، محدودیت‌هایی را برای فضای مجازی تصویب و اجرا کرده است، اظهار داشت مدل کره شمالی مورد مطلوب نبوده و در ایران قابل اعمال نیست: «اما به‌طور مثال در کره جنوبی که سیاست‌هایش نزدیک‌تر به ماست، هیچ پیام‌رسانی شاید فیلتر نباشد، اما مردم پیام‌رسان بومی را ترجیح داده‌اند.»

اگر گردش آزاد اطلاعات منجر به امر به معروف و نهی از منکر شود، با آن موافقیم

مؤمن‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود درباره موافقت خود با بحث گردش آزاد اطلاعات گفت اگر گردش آزاد اطلاعات منجر به امر به معروف و نهی از منکر شود، موافق گردش آزاد اطلاعات است: «مفهوم گردش آزاد اطلاعات این نیست که هر کس، هر جایی، هر کاری دلش بخواهد انجام دهد.»

او با بیان اینکه هر کشور متناسب با نیازهای کشور خود، محدودیت‌هایی را برای فضای مجازی تصویب و اجرا کرده است، اظهار داشت مدل کره شمالی مورد مطلوب نبوده و در ایران قابل اعمال نیست: «اما به‌طور مثال در کره جنوبی که سیاست‌هایش نزدیک‌تر به ماست، هیچ پیام‌رسانی شاید فیلتر نباشد، اما مردم پیام‌رسان بومی را ترجیح داده‌اند.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104586
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.