نوق بزرگترین منطقه پرورش ماهی آرتمیای کشور

رها ابوالقاسمی گفت که در برنامه ششم توسعه تولید بالای آبزیان به ویژه آرتمیا در دستور کار است که امید می رود امسال تولید این آبزی در نوق که بزرگترین منطقه پرورش آرتمیای کشور است نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
وی ادامه داد که سال گذشته ۱۰تن آرتمیا در این مرکز تولید شد که شامل یک تن سیست و ۹ تن بیوماس است. در منطقه جوادیه فلاح نوق به وسعت ۳۰ هکتار بزرگترین مرکز پرورش آرتمیا در کشور ایجاد شده که سال گذشته با حضور استاندار کرمان به بهره برداری رسید.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کرمان افزود که در کنار این مجموعه طرح احداث استخر پرورش آرتمیا در ۱۲هکتار زمین در حال اجرا است که اویل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
ابوالقاسمی بیان کرد که سالانه حدود ۲۵تن آرتمیا در کل کشور مصرف می شود. در حال حاضر عمده این محصول وارداتی است.
وی از سرمایه گذاران بخش خصوصی داخل یا خارج استان برای سرمایه گذاری در این زمینه دعوت کرد و گفت که شهرستان های شهربابک، زرند، راور و انار پتانسیل آب شور را دارند و می توان طرح را در این شهرستانها توسعه داد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی افزود که به کسانی که مایل هستند در این زمینه فعالیت کنند تسهیلات بانکی ارائه می شود.
ابوالقاسمی بیان کرد که با توسعه این طرح در استان می توانیم ۷۰درصد آرتمیای کشور را تولید کنیم.
وی ادامه داد که کارگاه تخصصی تولید و پرورش آرتمیا در رفسنجان با هدف آشنایی کارشناسان ۱۲ استان با بزرگترین تولیدکننده آرتمیای کشور برگزار شد تا این کارشناسان مباحث تولید این محصول را در قالب نظرات مفید رد و بدل کنند و با ارایه بهترین زمینه توسعه مقامات عالی رتبه کشور را به کمک بطلبیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6562
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.