پرواز مستقیم کرمان ـ نجف از ۵ دی‌ماه فعال می‌شود

کرمانی‌ها از پنجم دی‌ماه می‌توانند از طریق پروازی مستقیم به نجف بروند. این پرواز را آژانس هواپیمایی جنوب‌شرق کرمان راه‌اندازی کرده و قرار است یکشنبه‌ی هر هفته زائران، گردشگران و تاجران را از کرمان به عراق و از عراق به کرمان جابه‌جا کند.

مدیرعامل آژانس جنوب‌شرق و مشاور کمیسیون گردشگری اتاق کرمان می‌گوید که با این پرواز مستقیم، علاوه بر اینکه زائران عتبات عالیات در استان کرمان به‌راحتی می‌توانند به مقصد برسند، در تقویت گردشگری سلامت نیز نقش پررنگی دارد و در این خصوص، تفاهم‌نامه‌ای با بیمارستان مهرگان امضا کرده‌اند و عراقی‌ها می‌توانند برای دریافت خدمات درمانی مستقیما به کرمان سفر کنند.

دکتر مسعود دهقانی سه‌شنبه 23 آذرماه در گفت‌وگو با فردای‌کرمان در توضیح بیش‌تر در این‌باره اظهار کرد: «پیرو پیگیری‌های انجام شوده توسط آژانس جنوب‌شرق برای تسهیل رفت‌وآمد زائران عتبات عالیات استان کرمان و عاشقان زیارت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، در آستانه‌ی سالگرد شهادت این اسطوره‌ی مقاومت، اقدام به راه‌اندازی این پرواز کرده‌ایم».

او با بیان اینکه این پرواز از پنجم دی‌ماه راه‌اندازی و یکشنبه هر هفته از فرودگاه کرمان انجام می‌شود، ادامه داد: «علاوه بر جابه‌جایی آسان زائران از طریق پرواز فوق، برای حضور گردشگران سلامت در کرمان نیز براساس تفاهم‌نامه‌ای با بیمارستان مهرگان برنامه‌ریزی کرده‌ایم».

دهقانی افزود: «بازرگانان و تاجران کرمانی و عراقی نیز برای گسترش مبادلات اقتصادی کرمان ـ عراق می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند».

مدیرعامل آژانس جنوب‌شرق اضافه کرد: «برنامه‌ریزی طوری صورت گرفته که زائران عتبات عالیات بتوانند چه به‌صورت کاروانی و چه انفرادی و یا در مدت بیش از یک هفته، در عراق اقامت داشته باشند».

دهقانی گفت: «با این پرواز، مسافران بدون فوت وقت در دیگر فرودگاه‌های کشور عراق، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به امکان مقدس زیارتی برسند».

وی با بیان اینکه تورهای این پرواز به صورت نقد و اقساط عرضه می‌شود، در پاسخ به فردای‌کرمان اظهار کرد: «گردشگران عراقی می‌توانند برای استفاده از خدمات درمانی به کرمان بیایند، بعد از آن، تور را به مشهد می‌بریم، مجدد به کرمان برمی‌گردند و از طریق این پرواز به نجف می‌روند یا اگر قصد سیاحت داشته باشند، بعد از دریافت خدمات درمانی در کرمان، به کیش می‌روند و مجدد از طریق فرودگاه کرمان به نجف برمی‌گردند».

او با اشاره به سابقه‌ی سه دهه‌ای فعالیت‌های آژانس جنوب‌شرق گفت: «ما همواره تلاش کرده‌ایم برای رفاه حال هم‌استانی‌های عزیزمان و رونق گردشگری کرمان، خدماتی تعریف کنیم که مردم بتوانند سفرهای امن و راحتی را تجربه کنند».

وی افزود: «با وجود اینکه در شرایط فعلی اقتصادی و وضعیتی که گردشگری پیدا کرده است و ریسک فعالیت‌ و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ بالا رفته است، اما در راستای همین هدف و برای رفاه هم‌استانی‌ها پرواز فوق راه‌اندازی شده است که امیدواریم همچون گذشته، تجربه‌ی خوبی برای ما و گردشگران را رقم بزند».

به گفته‌ی دهقانی، دریافت بلیت این پرواز از طریق دفاتری که فهرست آن در جدول روبه‌رو آمده، مقدور است.

فهرست پرواز

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81521
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.