۴۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان به مناسبت دهه فجر آزاد می‌شوند

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان از حضور ۱۷۹ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان خبر داد و گفت: در دهه فجر ۴۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد استان آزاد می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان از حضور ۱۷۹ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان خبر داد و گفت: در دهه فجر ۴۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد استان آزاد می‌شود.
به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، جلسه ستاد دیه استان کرمان ظهر امروز با حضور یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان و حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۵ جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان تشکیل شده و ۲۵۴ نفر از مددجویان واجد شرایط جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.

وی با عنوان اینکه ۱۵ میلیارد و ۹۲۱ میلیون تومان برای آزادی این زندانیان هزینه شده که بیش از ۱۱ میلیارد تومان آن از محل کمک‌های مردم و خیرین بوده است گفت: ۱۷ نفر با رضایت شاکیان از زندان آزاد شدند که در کمیته صلح و سازش ستاد پیگیری شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه با ۱۹۰ نفر از شاکیان صحبت شده که بیش از ۲۸۶ میلیارد تومان بوده است افزود: ۸۵ درصد تعهد خیرین در جشن‌های گلریزان تاکنون وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه جشن گلریزان ویژه زندانیان زن جرائم غیرعمد نیز برگزار شده گفت: در این جشن‌ها ۲۰۰ میلیون تومان تعهد خیرین بوده که تاکنون حدود ۹۶ میلیون تومان آن وصول شده است.

موسوی‌قوام با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۹ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارد که از این تعداد حدود ۷ نفر بدهکار دیه تصادفات هستند ادامه داد: ۷۵ نفر بدهکار مهریه و ۸۵ نفر بدهکار مالی هستند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۲۶ نفر زندانی جدید هستند که عمدتاً بدهکار مهریه هستند افزود: خوشبختانه استان کرمان در جذب کمک‌های مردمی جزو استان‌های برتر در کشور است و مردم همت خوبی دارند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه در هفته بسیج ۷۰ نفر و در ایام سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی ۶۳ نفر از زندان‌ها آزاد شدند گفت: در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به نسبت تعداد سال‌های پیروزی انقلاب، ۴۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ میلیارد و ۵۳ میلیون تومان مجموع بدهی این ۴۳ نفر بوده افزود: حدود ۵۸ میلیون تومان اخذ رضایت شاکیان بوده و مقداری هم به مددجویان تسهیلات داده شده و مابقی کمک خیرین و ستاد بوده است.

موسوی‌قوام با بیان اینکه ساختمان ستاد دیه استان کرمان در حال ساخت است گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این ساختمان هزینه شده است.
یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از کمک خیران استان کرمان به ستاد دیه تشکر می‌کنم اظهار داشت: حدود ۳۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان از ابتدای امسال آزاد شدند که عدد قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل است.

وی با بیان اینکه ارتباط ستاد دیه با مراجع قضایی باید تقویت شده تا زمینه آزادی زندانیان بیشتر فراهم شود گفت: برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات به زندانیان جرائم غیرعمد انجام شود تا زودتر به نتیجه آزادسازی برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم بیان کرد: باید تلاش کرد که هر چه سریع‌تر این افراد که واجد شرایط هستند به خانه برگردند.

وی با بیان اینکه حضور هر سرپرست خانوار در زندان آسیب‌های به‌ شدت بدتری برای خانواده‌ها دارد و باید به این موضوع توجه شود گفت: جشن‌های گلریزان در نوروز سال ۱۴۰۱ که مصادف با ماه مبارک رمضان است پیش‌بینی شده و از الان برنامه‌ریزی لازم برای آن انجام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84858
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.