مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد


آمادگی تأمین‌اجتماعی برای انعقاد قرارداد با همه مراکز درمانی ناباروری

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌ اجتماعی با اشاره به اینکه این سازمان آماده انعقاد قرارداد با همه مراکز درمانی ناباروری است، افزود: اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های خدمات درمانی ناباوری در مراکز دولتی توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شده و در مراکز خصوصی نیز ۹۰ درصد هزینه خدمات براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: هزینه‌های درمان ناباروری مطابق با قانون از اول سال ۱۴۰۰ توسط سازمان تأمین‌اجتماعی قابل پرداخت است و تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان به بیماران بیمه‌شده پرداخت و بیش از ۱۵ هزار پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ مرکز درمان ناباوری در کشور وجود دارد که حدود نیمی از آنها دولتی و مطابق با قانون طرف قرارداد تامین‌اجتماعی است؛ مراکز خصوصی نیز توسط سازمان تامین اجتماعی برای انعقاد قرارداد اعلام آمادگی کرده و برخی از آنها نیز طرف قرارداد هستند. با توجه به الزام قانونی اخیر در این زمینه، سازمان تأمین‌اجتماعی آماده انعقاد قرارداد با همه مراکز درمانی ناباروری است.

وی اظهار داشت: اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های خدمات درمانی ناباوریدر مراکز دولتی توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شده و در مراکز خصوصی نیز ۹۰ درصد هزینه خدمات براساستعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود. پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، مصوبه بسیار ارزشمندی است که استقبال خوبی از آن شده و با تحت پوشش قرار گرفتن این خدمات، شاهد استقبال و درخواست بیشتری برای این خدمات خواهیم بود، که امیدواریم با افزایش استقبال، ظرفیت ارائه خدمات نیز افزایش یابد.

غفاری ادامه داد: عدم تمایل مراکز درمان ناباروری خصوصی به انعقاد قرارداد با بیمه‌ها در برخی موارد ناشی از تأخیر بیمه‌ها بوده و دلیل دیگر شاید این است که ما هزینه‌ها را مطابق با تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌کنیم. همچنین انعقاد قرارداد با بیمه‌ها ممکن است باعث تقید بیشتری شود و برخی مراکز تمایلی به آن نداشته و می‌خواهند با آزادی بیشتری هزینه‌های خود را از بیماران دریافت کنند.

هزینه زایمان در مراکز دولتی به‌طور کامل توسط تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی یادآور شد: هزینه زایمان نیز در زایمان طبیعی و سزارین غیرانتخابی در مراکز دولتی به‌طور کامل توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود و زایمان طبیعی برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در مراکز دولتی به طور کامل رایگان است.

«قرار گرفتن خدمات نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه» دوم شهریور ۱۴۰۰ ابلاغ شد. براساس این مصوبه، ٩٠ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود و همه زنان زیر ۴۵ سال که یک سال پس از تصمیم به فرزندآوری، نتوانسته باشند باردار شوند، می‌توانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.

خدمات این حوزه هر دو تا سه سال قابل تمدید بوده و دولت مکلف به پوشش ۹۰ درصدی کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری (آی. سی. اِس. آی) و (آی. وی. اِف) برای هر زوج نابارور و پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97060
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.