احضار رییس معدن هجدک به دادستانی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از احضار رییس معدن هجدک به همراه پیمانکار و سرپرست کارگاه به دادستانی خبر داد و افزود: با مقصران احتمالی حادثه معدن هجدک راور برخورد قضایی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در تشریح علت حادثه تلخ معدن هجدک کرمان اظهار کرد: تاکنون دلایلی از جمله آزاد شدن حفره گازی و همچنین رانش زمین مطرح شده است که هیچ کدام دلیل قطعی نیست و در این رابطه تحقیقات آغاز شده است و صبح امروز دو گروه از بازرسین از تهران و مرکز استان به محل حادثه اعزام می شوند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه مسئول فنی معدن نیز در بین جانباختگان این حادثه قرار دارد، افزود: پیکر ۴جان باخته این حادثه که ۳ نفر از آنان کارگر معدن بوده اند تحویل خانواده هایشان شده است.

فرحبخش با بیان اینکه حال عمومی تنها مصدوم حادثه که به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شده است مساعد اعلام شده است افزود: قصد تعطیلی دراز مدت معدن را نداریم اما طبق نظر بازرسین اداره کار تا زمانی که نکات ایمنی معدن به حالت استاندارد برنگردد و  امنیت جان معدن کاران تضمین نشود این معدن زغال سنگ تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

وی بیان کرد: از لحظات اولیه وقوع حادثه ریزش در معدن تونل شماره ۲ معدن زغال سنگ هجدک دادستانی در محل حادثه حضور داشته و دستورات قضایی لازم صادر شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55324
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.