ازدواج سفید می‌تواند پیامد همان ازدواج نکردن باشد

رییس مجمع جوانان استان کرمان گفت: ازدواج سفید می‌تواند پیامد همان ازدواج نکردن باشد؛ وقتی شرایط اقتصادی و فرهنگی روی روال باشد و جوانان بتوانند ازدواج کنند طبیعتا ازدواج سفید، اعتیاد، خودکشی و … کمتر می‌شود چراکه این موارد آسیب‌های ناشی از کاهش ازدواج است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “احمد احمدی نژاد” درباره مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان اظهار کرد: متاسفانه آمار ازدواج شیب نزولی دارد و یکی از دلایل اصلی آن مسائل اقتصادی و موضوع دیگر مسائل اجتماعی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین دلیل موثر بر ازدواج مسائل اقتصادی از جمله بیکاری، نداشتن مسکن و … است، افزود: مسائل اجتماعی فرهنگی نیز در موضوع ازدواج دخیل است مثلا یک جوان ویژگی های آرمانی برای خود تصور می کند و در جامعه ای است که این ویژگی‌ها نمود ندارد. ضمن اینکه تفاوت بین نسلی و تفاوت دیدگاه جوانان با والدین مزید بر علت می‌شود.

ازدواج سفید می‌تواند پیامد همان ازدواج نکردن باشد

احمدی نژاد با اشاره به تاثیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر رفتار جوانان نیز تصریح کرد: برخی مسائل نیز وجود دارد که ممکن است هر جامعه مدرنی به دنبال خود داشته و همان مسائل در ازدواج نکردن در کشور ما مطرح باشد.

این کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: ازدواج سفید می‌تواند پیامد همان ازدواج نکردن باشد؛ وقتی شرایط اقتصای و فرهنگی روی روال باشد و جوانان بتوانند ازدواج کنند طبیعتا ازدواج سفید، اعتیاد، خودکشی و … کمتر می‌شود چراکه این موارد آسیب‌های ناشی از کاهش ازدواج است.

وی درباره ملاک‌های جوانان در امر ازدواج اظهار کرد: حداقل مسائل اقتصادی از جمله داشتن شغل، مسکن و … بیش از ۶۰ درصد ملاک‌ها برای تشکیل زندگی است البته مسائل فرهنگی نیز دخیل است چرا که خیلی‌ها توان مالی دارند اما تن به ازدواج نمی‌دهند و ۴۰ درصد موارد به حوزه فرهنگی برمی‌گردد.

احمدی نژاد بیان کرد: ازدواج در خانواده‌های جامعه ما مسئله مهمی است و اگر بحث مالی تامین باشد، ازدواج صورت می‌گیرد.

افزایش آمار طلاق

رییس مجمع جوانان استان کرمان در ادامه گفت: مسئله تاثیرگذار دیگر بر زندگی جوانان، افزایش آمار طلاق است که بنا به اعلام معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان سه درصد افزایش داشته و همین بحث نیز به مسائل اقتصادی و فرهنگی برمی گردد که زیرساخت‌ها درست رعایت نشده است.

وی افزود: افزایش سه درصدی طلاق در ازدواج‌هایی با عمر کمتر از پنج سال رخ داده که در واقع پیامد پسینی ازدواج‌هایی است که زیربنای فرهنگی اقتصادی محکمی ندارند و در واقع کرونا، آسیب دیدن مشاغل و کسب و کارها و … از جمله علت های آسیب زا برای زندگی‌هایی بوده که پایه درستی نداشته‌اند.

احمدی نژاد تصریح کرد: با کاهش ازدواج و افزایش طلاق، جمعیت نیز در نسل‌های بعدی کاهش می‌یابد و شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

نمی‌توان کودک‌همسری را در کرمان کتمان کرد

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره پدیده کودک همسری بیان کرد: در جوامع سنتی این مسئله بیشتر است و ازدواج در سنین کمتر از ۱۲ و ۱۵ سال شکل می‌گیرد و نمی‌توان این موضوع را در استان کرمان نیز کتمان کرد اما آمار مشخصی در این زمینه وجود ندارد.

رییس مجمع جوانان استان کرمان در بخش پایانی سخنانش گفت: هفته ازدواج هر سال برگزار می‌شود و باید این هفته‌ها برای جوانان کاربردی باشد. اینکه صرفا برنامه برگزار کنیم، نتیجه‌اش را بعد از این همه سال می‌بینیم که وضعیت ازدواج چگونه است.

وی ادامه داد: باید این هفته کارکردی داشته و این باشد که در ابعاد اقتصادی و فرهنگی برای جوانان کار اساسی صورت بگیرد و مسئولان را درگیر کند.

احمدی نژاد تصریح کرد: در ستاد ساماندهی امور جوانان همواره بحث ازدواج مطرح است و از سال ۸۴ قانون تسهیل ازدواج ابلاغ شده اما تاکنون هیچ دولتی نتوانسته اقدام اساسی در تسهیل ازدواج جوانان انجام بدهد؛ اینکه چرا این قانون اجرا نمی شود باید مطالبه ملی باشد و امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید تسهیل ازدواج جوانان رنگ واقعیت به خود بگیرد.

وی بیان کرد: مسکن، مسائل فرهنگی، اشتغال و … در قانون تسهیل ازدواج پیش بینی شده اما تاکنون اجرا نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73818
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.