امام جمعه جیرفت: حساسیتی روی مرکزیت استان کرمان جنوبی نداریم

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه با استان شدن دیگر مناطق در استان کرمان مخالف نیستیم گفت: ما در خصوص مرکزیت استان جنوبی کرمان نیز هیچ حساسیتی نداریم و هرآنچه دولت و وزارت کشور براساس کار کارشناسی انجام دهند و اعلام کنند برای ما حائز اهمیت است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حجت الااسلام میثم تارم روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: فرقی نمی کند که مرکزیت استان کرمان جنوبی کدام شهرستان باشد لذا مهم تشکیل استانی مستقل برای محرومیت زدایی است.

در جریان سفر دولت به استان کرمان در مردادماه امسال، رییس جمهور در جمع مردم جیرفت اعلام کرد که استان شدن جنوب کرمان در دولت درحال بررسی است.

قرار است لایحه تشکیل استان جنوبی کرمان از سوی دولت به مجلس ارسال و فرآیندهای اداری آن نیز پیگیری شود.

امام جمعه جیرفت در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را فرصتی برای گزارش عملکرد دولتمردان برشمرد و گفت:  مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با اعضای هیات دولت تاکید داشتند آنچه که انجام می‌دهید را به مردم گزارش دهید و مردم را در جریان بگذارید.

وی به عملکرد دولت آیت الله رییسی اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در طول این یک سال با وجود مشکلات زیاد عملکرد خوبی داشته است.

سفرهای استانی باعث امید بیشتر مردم شد

امام جمعه جیرفت به سفرهای استانی دولت نیز اشاره و بیان کرد: سفرهای استانی دولت باعث امید بیشتر مردم شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این اقدام را تحسین کردند.

به گزارش ایرنا علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر باید الگویی برای مدیران باشد اظهارداشت: ولایت پذیری و خدمت به مردم از دیگر خصوصیات رفتاری این شهیدان بود.

وی به سفر خود به جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در این سفر شماری از طرح ها به صورت نمادین افتتاح شدند.

به گفته بیگ زاده طی یکسال گذشته توسط دولت مردمی آیت الله رییسی در زمینه طرح های اقتصادی استان کرمان اتفاقات خوبی رقم خورده است.

بهره برداری ۱۲۲ طرح در جیرفت

سرپرست فرمانداری جیرفت نیز از بهره برداری ۱۲۲ طرح این شهرستان به صورت نمادین با حضور معاون استانداری کرمان خبر داد و گفت: این طرح ها با اعتبار ۹۸۷ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.

احمدبلندنظر بزرگترین طرح هفته دولت را در شهرستان جیرفت گازرسانی به بخش ساردوئیه برشمرد و افزود: این طرح با اعتبار ۶۰۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی به چالش ها و مشکلات منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و خواستار اجرای طرح راه آهن، مرز هوایی و تکمیل محور جیرفت به سه راهی بم شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96225
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.