بازدید‌ مسوولان رابر از موسسه خیریه نیک‌اندیشان رابرزمین

صبح روز شنبه ۲۶ تیرماه به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، امام جمعه رابر، رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات، معاون سیاسی فرمانداری، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسوولان رابر از موسسه خیریه نیک اندیشان رابرزمین بازدید کردند.

به گزارش کرمان نو، دراین بازدید حسین شهابی مدیرعامل این موسسه ضمن خیرمقدم به ارائه گزارش عملکرد این موسسه پرداخت و اختصاص یک زمین جهت ساخت مکانی برای موسسه و سرای سالمندان، اختصاص یک مکان برای مرکز توانبخشی و کاردرمانی را با توجه به اینکه یک میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیزات این مکان قرار است اختصاص یابد را از نیازهای این موسسه عنوان کرد. وی خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان بویژه دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت رابر با این موسسه که رویکرد کلی آن کارآفرینی و اشتغالزایی است، شد.

کمک به سیل‌زدگان و خانواده‌های نیازمند

مدیر عامل موسسه خیریه نیک اندیشان رابر زمین درباره خدمات این موسسه تاکنون گفت: با یاری نیکوکاران و همراهی هیات امنا، هیات مدیره و مددکاران تاکنون نسبت به اهدای محموله بهداشتی صد میلیون ریالی به سیل زدگان، برگزاری مسابقه عکس سردار دلها با همکاری شهرداری کرمان و انجمن عکاسان، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی، غذایی به مددجویان و خانواده های نیازمند اشاره کرد.

وی ادامه داد: کمک در اداره‌ی پایگاه خدمات اجتماعی سرای مهر، همکاری با بهزیستی در تشکیل و حمایت از صندوق خرد زنان روستایی از دیگر فعالیت‌های موسسه است. دوره آموزش گیاهان دارویی و معطر با حضور استاد رحینی از جهاد کشاورزی برگزار شده است. بن خرید کالای دو میلیون ریالی برای پنجاه نفر از مددجویان تهیه و توزیع شد. دو نوبت وسایل توانبخشی ویژه افراد دارای معلولیت مانند ویلچر و تخت و عصا و نظیر آن تهیه و تحویل مددجویان داده شد.

مشارکت در طرح‌های مومنانه

مدیر عامل موسسه ضمن اشاره به مشارکت موسسه در طرح های مومنانه دفتر امام جمعه، گفت: طرح همدلی و پازل همدلی بهزیستی و طرح مشارکت در تامین بخشی از جهیزیه جوانان نیازمند، توسط موسسه انجام شده است.

وی افزود: موسسه در تهیه بسته های دارویی و تحویل به نیازمندان شهرستان رابر، تهیه و توزیع ماسک نذری در بین سوگواران حسینی محرم الحرام، حمایت از کارافرینان ناشنوا و معلول و عروسک ساز، برگزاری نمایشگاه پوستر آسیب های اجتماعی، ‌تامین و تجهیز امکانات دفتری و اداری موسسه، دریافت و تقسیم نذورات مردمی نظیر گوسفند قربانی و انجام عقیقه، راه اندازی واحد شنوایی سنجی در بیمارستان رابر را فعالیت داشته است.

وی ادامه داد: بیمه تکمیلی پنجاه نفر از مددجویان معرفی شده، انجام و اقلام ضروری برخی خانواده های مددجو نظیر: بخاری، پنکه، پتو و.. تامین شده است.

وی درباره دیگر فعالیت‌های موسسه گفت: هماهنگی و تهیه و توزیع بذر گیاهان دارویی و سبزیجات با همکاری جهاد کشاورزی برای کارآفرینی مددجویان کارافرین انجام شد. برای تکمیل به بهسازی منازل برخی از مددجویان مانند ایزوگام، موزاییک، تامین سیمان و سایر مصالح کمک شده است. سه نوبت جشن تولد ویژه کودکان و نوجوانان معلول شهرستان رابر با عنوان “شادمانه‌ی فرزندان زادگاه سردار دلها” برگزار شد.
گفتنی است در حال حاضر مرکز مثبت زندگی شماره ۸۵۲۷ با ۱۵۵ پرونده ی افراد تحت پوشش بهزیستی نیز زیر نظر این موسسه خیریه فعالیت و خدمات رسانی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74115
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.