باید برای بعد تولید محصولات کشاورزی برنامه داشته باشیم

احمد‌‌امینی‌روش شنبه ۱۵ آبانماه در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مسائل بخش کشاورزی و منابع‌طبیعی که در دانشگاه جیرفت صحبت می‌کرد، توضیح داد که محصولات کشاورزی باید درجه‌بندی شده تا محصولات درجه یک صادر، درجه دو مصرف داخل و درجه سوم فرآوری شوند.
وی تصریح کرد: «اتاق بازرگانی و دولت در حال بررسی و برنامه ریزی برای برطرف کردن مشکلات بخش کشاورزی در بلندمدت هستند.»

او می گوید که باید فاصله بین علم و عمل در جامعه از بین برود تا شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم لذا دانشجویان وارد عرصه کار و صنعت شوند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.
فرماندار جیرفت معتقد است اعضای هیات علمی سرمایه های اصلی دانشگاه هستند لذا با پژوهش محوری رشد علمی کشور را بالا ببرند.

به گفته امینی روش برای رقابت در بازارهای جهانی باید محصولاتی متناسب با ذائقه بازارهای جهانی و همچنین استاندارد های موجود دنیا تولید کنیم.
با وجود هشت دانشگاه،۲۰هزار دانشجو و اعضای هیات علمی این دانشگاه‌ها ظرفیت علمی مناسبی در جیرفت و جنوب کرمان وجود دارد که در همین زمینه همایش بین المللی دانشگاه جیرفت می تواند گام موثری در راستای توسعه پژوهش در منطقه باشد.
فرماندار اعلام کرد که امنیت غذایی، کشت‌های نوین و مبارزه‌های بیولوژیکی در این همایش مد نظر است و دستاوردهای آن می تواند کمک خوبی برای کشاورزان منطقه باشد.
در این نشست تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جیرفت و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت، رئیس دانشگاه این شهر و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان امضا شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5916
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.