تردد کامیون‌ها در بردسیر ساماندهی می‌شود

رییس پلیس راهور بردسیر با بیان اینکه تردد کامیون‌ها در بردسیر ساماندهی می‌شود گفت: به دلیل وجود تعداد زیاد کامیون و تریلر در این شهرستان و ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان، مقرراتی به منظور ساماندهی، تردد و توقف این خودروها در سطح شهر وضع شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سروان مهدی محیاپور افزود: مقررات وضع شده برای تردد کامیون ها در شهر بردسیر با هماهنگی بین مقامات انتظامی، قضایی و امنیتی این شهرستان وضع شده و اطلاع رسانی لازم به کامیون داران از طریق اداره راه و شهرسازی، انجمن صنفی رانندگان و رسانه ها انجام شده است.

وی اظهار داشت: ورود کامیون به محدوده شهر بردسیر از تمام مسیرها شامل سه راه دشتکار، ورودی بلوار دانشگاه آزاد، خیابان شهید صانعی و میدان پزشک در شهر بردسیر ممنوع است.

رییس پلیس راهور بردسیر ادامه داد: همچنین تردد وسایل نقلیه بیش از وزن ۶ و نیم تن در سطح شهر مطابق مقررات ممنوع است و کاربری این نوع وسایل نقلیه، فقط برای حمل بار با تناژ سنگین و برای تردد در جاده های بین شهری است.

وی توضیح داد: در صورت نیاز به ورود هرگونه وسیله نقلیه بیش از ۶ و نیم تن، تردد این وسایل نقلیه باید با هماهنگی قبلی و کسب مجوز در ساعات و مسیرهای تعیین شده توسط راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی شهرستان بردسیر باشد.

سروان محیاپور اظهار داشت: تخریب معابر شهری، ایجاد آلودگی صوتی، آلودگی هوا، طول و عرض نامتناسب با معابر شهری، وجود نقاط کور، اخلال در تردد شهری، ایجاد مزاحمت و لرزش در ساختمان های مسکونی و در نهایت افزایش خطر تصادفات فاجعه بار از عمده دلایل اعمال قانون برای ایجاد این محدودیت‌ها است.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده با شهرداری و فروشگاه های مصالح ساختمانی، برای رانندگان این نوع وسایل مجوز و کارت مخصوص تردد صادر می شود.

رییس پلیس راهور بردسیر افزود: در صورت هرگونه ناهماهنگی و بی توجهی افراد به مقررات، ضمن اعمال قانون، کامیون یا تریلر برابر هماهنگی قضایی انجام شده توقیف و با متخلف برابر ضوابط بعدی برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به نبود پارکینگ مناسب در برخی از شهرستان ها گفت: خوشبختانه بردسیر از پارکینگ مناسب و بزرگ برای پارک کامیونها برخوردار است لذا شایسته است مالکان و رانندگان محترم این قبیل وسایل نقلیه با نهایت همکاری از ورود به محدوده شهری پرهیز کنند.

رییس پلیس راهور بردسیر در پایان از شهروندان خواست هرگونه ورود، تردد و پارک وسایل نقلیه سنگین در داخل شهر را از طریق شماره ۱۱۰ گزارش و اطلاع رسانی کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87412
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.