حذف چراغ‌قرمز سه‌راهی شرف‌آباد در آینده‌ای نزدیک

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با اشاره به اینکه پول برای آسفالت همۀ معابر شهر نداریم، از حذف چراغ‌قرمز سه‌راهی شرف‌آباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

«محمدعلی قنبری» درباره‌ی اصلاح هندسی سه‌راهی شرف‌آباد که قرار بود انجام شود گفت: «طرح اولیه اصلاح هندسی سه‌راهی شرف‌آباد، توسط کارشناسان شهرداری تهیه شد که به‌صورت هم‌سطح است، اما چراغ‌قرمز این تقاطع حذف می‌شود.»

به گزارش فردای‌کرمان،وی افزود: اگر می‌خواستیم در این سه‌راهی، تقاطع غیرهم‌سطح بسازیم، با نرخ‌های سال ۹۷، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز بود؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم مشکل را با هم‌سطح‌سازی حل کنیم که در این رابطه چندین‌ماه وقت گذاشتیم، طرح تهیه شد، مصوبه شورای ترافیک را هم گرفتیم، اما با توجه به این‌که در طرح جامع ترافیک شهر کرمان، در این سه‌راهی غیر همسطح‌سازی دیده شده، نیاز به مصوبه‌ی کمیسیون ماده پنج داریم که در این رابطه مکاتبه شده و همین‌که مصوبه کمیسیون ماده پنج گرفته شود، کار شروع می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنید این طرح از چه زمانی شروع شود؟ اظهار کرد: اجرای این طرح از شهریورماه شروع خواهد شد.

معاون شهردار کرمان ادامه داد: در این طرح، با ایجاد دوربرگردان و تعریض، تقاطع حذف می‌شود؛ ضمن این‌که با اجرای این طرح، مشکل انتهای خیابان ۲۴ آذر هم حل خواهد شد.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در اجرای این طرح، جابه‌جایی دکل برق بود که هزینه‌ی زیادی در بر داشت؛ بنابراین، طراحی به‌گونه‌ای انجام شد تا نیازی به جابه‌جایی دکل برق نباشد.

وی درباره‌ی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اجرای این طرح حدود پنج میلیارد تومان هزینه داشته باشد؛ درحالی‌که اجرای تقاطع غیرهم‌سطح، ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشت؛ بنابراین، نسبت به تقاطع غیرهم‌سطح بهتر است و مشکل ترافیک این محدوده را تا چندسال آینده برطرف خواهد کرد.
قنبری در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره‌ی فاینانس آسفالت معابر شهر گفت: فاینانس آسفالت در شورای اسلامی شهر مصوب شد و در بودجه ۹۸ شهرداری هم، برای آن بودجه لازم در نظر گرفته شد، اما کمیته تطبیق فرمانداری، به این مصوبه ایراد وارد کرد.

وی افزود: در فاینانس آسفالت، پیمان‌کار مبلغ مورد نظر را هزینه و در سال‌های بعد از شهرداری دریافت می‌کرد؛ ضمن این‌که در مصوبه آمده بود اگر شهرداری نتوانست به‌موقع پول پیمان‌کار را پرداخت کند، به پیمان‌کار دیرکرد پرداخت شود تا پیمان‌کاران برای شرکت در مناقصه ترغیب شوند، اما‌ کمیته تطبیق فرمانداری به این مصوبه ایراد گرفت؛ بنابراین، مقرر شد بودجه سال ۹۸ اصلاح و آسفالت معابر از طریق پیمان‌کار پیگیری شود.

وی ادامه داد: البته برای آسفالت معابر شهر کرمان، از ابتدای سال قیر تامین شده و تلاش کردیم معابر مختلف شهر را آسفالت کنیم. ضمنا به شهروندان اعلام می‌کنیم کوچه‌هایی که ساکنان آن‌ها نسبت به پرداخت خودیاری اقدام کنند، آسفالت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعهدات قبلی شهرداری در رابطه با خودیاری که شهروندان پرداخت کرده‌اند، به پایان رسیده و کوچه‌ها آسفالت شده است؟ اظهار کرد:بله، دیگر کوچه‌ای باقی نمانده که اهالی آن خودیاری پرداخت کرده باشند و آسفالت نشده باشد. هم‌چنین خیابان‌های مختلف از جمله الغدیر و لاله آسفالت شد. اصلاح آسفالت کمربند شمالی نیز به‌دلیل این‌که آسفالت مناطق هدف در دستور کار قرار گرفته بود، معطل مانده بود، اما به‌زودی اکیپی، لکه‌گیری هندسی بزرگ‌راه‌ها را شروع خواهد کرد تا آسفالت بزرگ‌راه‌ها هم اصلاح شود.

قنبری اضافه کرد: در مجموع، آسفالت معابر شهر کرمان مناسب نیست و اصلاح آسفالت معابر، منابع اعتباری زیادی نیاز دارد که تامین آن، در توان شهرداری کرمان نیست. اگر بخواهیم با همین اعتبارات موجود، آسفالت معابر شهر را اصلاح کنیم، حدود ۱۵ سال طول می‌کشد؛ چراکه عمر مفید آسفالت بسیاری از معابر شهر به پایان رسیده است. وی گفت: اما در تلاش هستیم با همین اعتبارات موجود، معابر را آسفالت کنیم. لکه‌گیریِ آسفالت معابر هم از ابتدای سال شروع شده و روزانه کار لکه‌گیری معابر انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33557
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.