خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی سیل اخیر به راه‌های استان کرمان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: سیل اخیر در ۱۰ شهرستان حوزه شمال استان کرمان حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به راه های اصلی و فرعی و روستایی خسارت وارد کرده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “احسان عراقی زاده” امروز ۲۹ تیرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: بیشترین تخریب راه های اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان های بافت، بردسیر و ارزوئیه اتفاق افتاده که در این راستا حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به آسفالت، شانه خاکی راه ها، زیرسازی و تخریب قنوها و خسارت به راه های فرعی و روستایی خاکی وارد شده است.

وی تصریح کرد: سیل اخیر حدود ۱۰۰ میلیارد ریال نیز خسارت به ابنیه فنی راه ها مانند دیواره های هدایت آب پل ها و تخریب آب نما در حوزه راه های روستایی خسارت زده است.

عراقی زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی ۹۰ دستگاه پل هزینه شده، بیان کرد: در سال ۹۹ با استفاده از توان فنی حوزه راهداری موفق شدیم حدود ۹۰ دستگاه پل را برابر با استانداردهای فنی مرمت و بازسازی کنیم و این امر باعث شد سیل روزهای اخیر نتواند به پل های مذکور که در معرض سیل قرار داشتند، صدمه بزند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: انجام عملیات پیشگیری در حوزه راهداری همواره در دستور کار قرار دارد و شناسایی نقاط و محورهای در معرض تخریب ناشی از سیل و انجام فعالیت های متعدد، مانند بسترسازی رودخانه ها، پاکسازی دهانه پل ها و … تا حدود بسیار زیادی از تخریب راه ها و ابنیه فنی آن جلوگیری می کند.

وی با اعلام شماره ۱۴۱ اطلاعات راه ها و اپلیکیشن تلفن همراه  ۱۴۱ به عنوان مرکز اطلاع یابی از آخرین وضعیت جاده ها در روزهایی که وضعیت جوی نامناسب است از مردم خواست برای پیشگیری از هرگونه حادثه بهتر است از انجام سفرهای غیرضروری جلوگیری و سفر خود را به تعویق بیندازند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74239
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.