طومار شهدادی‌ها به رئیس جمهور


درخواست تعریض جاده شهداد به کرمان

اهالی شهداد با امضا و ارسال طومار به رئیس جمهورخواستار تعریض و رفع نقاط حادثه خیز جاده شهداد به کرمان شدند

جمعی از اهالی بخش شهداد با امضا و ارسال طوماری به رئیس جمهورخواستار تعریض و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده شهداد به کرمان شدند.

در این طومار که نسخه‌ای از آن به استاندار کرمان و دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان،نمایندگان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رسانه‌ها ارسال شده است با توجه به فرسودگی آسفالت و جاده، گردشگرپذیر بودن بخش شهداد، تردد زیاد خودروها، تعداد تصادفات و واژگونی ها به اهمیت راهبردی جاده کرمان، شهداد به نهبندان در استان خراسان جنوبی اشاره شده و بر تعریض و رفع نقاط حادثه خیز  تاکید شده است .
متن طومار شهدادی ها به رئیس جمهوربرای تعریض و رفع نقاط حادثه خیز جاده شهداد به کرمان به شرح زیر است:
به نام خدا

جناب آقای دکتر رئیسی
رئیس جمهور محترم
سلام علیکم
با احترام ما جمعی از اهالی بخش شهداد کرمان با امضای این طومار درخواست داریم با توجه به آنکه وضعیت کنونی جاده شهداد به کرمان با میزان تردد و حضور گردشگران داخلی و خارجی و ویژگی های این مسیر ندارد دستور تعریض و رفع نقاط حادثه خیز جاده شهداد به کرمان را صادر فرمایید.
بیش از چهار دهه از بهره برداری از جاده شهداد به کرمان به طول 75 کیلومتر از محل دوراهی در مسیر کرمان به بم  می گذرد. شهداد از 15 سال قبل از طریق جاده ای به طول 300 کیلومتر به شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی متصل شده است. این مسیر فاصله زابل و خراسان جنوبی به کرمان و بندرعباس را 175 کیلومتر کاهش داده است. همچنین تونل شهداد به طول 2005 متر در مسیر شهداد به کرمان قرار داد و ریزش برف در این محدوده و کوه جفتان،سبب حضور گردشگران و شهروندان کرمانی برای استفاده از پیست اسکی و تفریحات کوهستانی شده است.
با ثبت جهانی بیابان لوت و تعدد جاذبه های گردشگری بی نظیر مانند کلوتها، گندم بریان، رودشور، تپه های روان شن و دهها اثر تاریخی در شهداد و محوطه باستانی 7 هزارساله و وجود تنوع آب و هوایی در بخش شهداد، این شهر مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

بخش شهداد، همزمان با نخستین تقسیمات کشوری در سال 1316 تشکیل (تاسیس) شده است و 85 سال سابقه بخشداری دارد. شهرداری شهداد در سال 1337 تاسیس و دارای 64 سال سابقه است. شهداد با استان های سیستان و بلوچستان  و خراسان جنوبی  و با شهرستانهای راور، فهرج و ریگان نیز مرز مشترک دارد. شهداد با 29 هزارکیلومتر مربع  پهناورترین بخش ایران است و در مجموع دارای دو شهر شهداد و اندوهجرد، دهستانهای سیرچ، تکاب و اندوهجرد است و بیش از 91 روستا و آبادی دارد که تردد اهالی روستاها و نقاط مختلف از جاده شهداد به کرما بسیار بالااست.
ما جمعی از اهالی نقاط مختلف بخش شهداد، با امضا و ارسال این طومار از شما به عنوان رئیس جمهوردرخواست داریم  دستور تعریض جاده شهداد به کرمان و رفع نقاط حادثه خیز را صادر فرمایید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95185
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.