رد کرونا در افزایش فوتی‌های اردیبهشت ماه| تولد پسران از دختران در کرمان پیشی گرفت

تعداد فوتی‌های استان کرمان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در حالی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که بخشی از آن مربوط به پیک چهارم کرونا است.

طبق گزارش سازمان ثبت‌احوال کشور در اردیبهشت ۹۹ ، ۱۱۱۲ نفر در استان کرمان جان باختند که ۱۹ نفر آن ( ۱.۷٪) از بیماران کرونایی بودند، اما در اردیبهشت ۱۴۰۰، از بین ۱۲۰۶ فوتی، ۱۶ درصد معادل ۲۰۳ نفر به دلیل کرونا فوت کردند.

این گزارش که میزان مرگ‌ومیر و زادوولد در ۸ هفته ابتدایی امسال و سال قبل را آورده، نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از میزان مرگ و میر در دو ماه ابتدای امسال به دلیل کرونا بوده است.

بر اساس این داده‌ها در فروردین ماه ۱۴۰۰ در استان کرمان ۱۴۲۴ نفر فوت کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۵ نفر یعنی حدود ۷ درصد بیماران کرونایی بوده‌اند.

تعداد فوتی‌های فروردین‌ماه سال ۹۹ در استان کرمان ۱۱۷۲ نفر گزارش شده که طبق آمار علوم پزشکی کرمان ۳ درصد آن معادل ۳۶ نفر بیماران کرونایی هستند.

فوتی

کاهش ۷۸ درصدی زادوولد در فروردین‌ماه ۱۴۰۰

طبق این گزارش فروردین ماه امسال میزان زادوولد در استان کرمان به طور چشمگیری کاهش یافته است.

بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال کشور در فروردین ۱۴۰۰، ۱۳۳ فرزند شامل ۶۷ پسر و ۶۶ دختر در استان کرمان متولد شدند که این تعداد نسبت به سال قبل کاهش ۷۸ درصدی داشته است. در حالی که تعداد متولدین ماه اردیبهشت امسال ۷۲۹ نفر ( ۳۷۹ پسر، ۳۵۰ دختر) بوده است.

البته فروردین ۹۹، ۵۹۶ نفر ( ۳۰۴ پسر، ۲۹۲ دختر) در استان کرمان متولد شدند و اردیبهشت ماه سال گذشته نیز ۹۴۸ نفر (۲۹۵ پسر، ۴۵۳ دختر) به دنیا آمدند.

طبق داده‌های این گزارش در هر ۴ ماه تعداد پسران متولد شده از دختران بیشتر بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71473
1 نظر
  1. […] بسته خبری امشب از افزایش فوتی‌ها در اردیبهشت ماه تا زمان ثبت نام کتاب‌های درسی […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.