سردیس سپهبد شهید سلیمانی در فرودگاه بین‌المللی کرمان رونمایی شد

سردیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور دادستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران این استان امروز (سه‌شنبه) در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان، رونمایی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سردیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به سفارش حوزه هنری توسط نادر قشقایی به عنوان یکی از متبحرترین مجسمه‌سازان ایران ساخته و امروز سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در فرودگاه کرمان رونمایی شد.

دادستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران کل استان کرمان در آیین رونمایی از سردیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان در این آیین گفت: برای مکان استقرار سردیس سپهبد شهید سلیمانی چند محل پیشنهاد و مطالعات میدانی بسیاری در مکان های مختلف شهر کرمان انجام شد.

مجتبی اسدی افزود: مکان جانمایی سردیس سپهبد شهید سلمانی فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان انتخاب شد زیرا بیشترین رفت و آمد میهمانان ملی و بین‌ المللی از فرودگاه کرمان انجام می‌ شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تاکید فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای ترویج و تبیین مکتب سپهبد شهید سلیمانی، ماموریت ویژه حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای پرداختن از وجه هنر به مکتب این شهید بزرگوار است.

وی گفت: بیش از ۱۸ سردیس از سردار دلها در داخل و خارج کشور تولید شده که این سردیس یکی از بهترین آنها است و استاد قشقایی تاکنون سه اثر در مورد حاج قاسم تولید کرده که بهترین آنها به گفته وی همین سردیس است.

دنیا مدیون زحمات سپهبد شهید سلیمانی است

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان نیز در این آیین گفت: همه دنیا مدیون زحمات حاج قاسم در راستای مبارزه با استکبار و شرک است.

علی قاسم زاده افزود: ساخت سردیس سپهبد شهید سلیمانی و نصب آن در فرودگاه بین المللی کرمان اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی ضمن تقدیر از سرهنگ مهدوی به دلیل ارائه پیش نهاد اولیه این طرح افزود: با هماهنگی انجام شده قرار شد این سردیس در فرودگاه کرمان مستقر شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89144
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.