بحران در بحران؛ وعده‌های توخالی وزیر جوان| فدایی: باید از جهانگیری کمک بگیریم

جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان در رابطه با سیل اخیر جنوب و شرق کرمان به محلی برای انتقاد مدیران از یکدیگر بدل شد.

محمدجواد فدایی، استاندار کرمان در این جلسه گفت که

گویا قرار نیست مشکل خطوط ارتباطی ما از طریق استان و وزارت ارتباطات و فناوری حل شود. این مشکل چندین سال است در کرمان وجود دارد و با همه تلاش‌های صورت گرفته در زمان آقای رزم‌حسینی، استاندار سابق کرمان برای رفع این مشکل، همچنان شاهد قطعی خطوط ارتباطی در زمان بحران در استان هستیم و باید از طریق معاون اول رییس جمهور این مشکل را پیگیری کنیم.

او خطاب به مدیران ارتباطات استان گفت که «وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفری قول مساعد دادند که ۹۵ درصد راه‌های اصلی و فرعی استان را تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دهند آیا این قول محقق شده است؟ اکنون نزدیک به یک‌سال است که از این مصوبه می‌گذرد، مسوولان مربوطه باید اعلام کنند کدام یک از مصوبات آن جلسه اجرایی شده است؟»

انتقاد از هلال احمر

در همین حال نحوه توزیع چادر از سوی هلال‌احمر از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود. محمود قانعی فرد، فرماندار رودبار جنوب در این خصوص گفت که هلال احمر به درستی چادرها را توزیع نمی‌کند.

استاندار کرمان هم در ادامه گفت که هلال احمر تنها چادرهای اسکان اضطراری و موقت را فقط در بین افرادی که خانه آنها تخریب شده، توزیع می کند این در حالی است که برخی از خانه‌های امکان تخریب آنها وجود دارد و ممکن است تلفات جانی در بر داشته باشد، که نمونه آن را روز گذشته در روبارجنوب شاهد بودیم لذا انتظار داریم جمعیت هلال احمر به موارد استثنایی براساس کارهای کارشناسی، چادر دهد.

اشاره فدایی به ریختن سقف یک خانه در رودبارجنوب پس از سیل بود که یک زن بر اثر این حادثه جان باخت.

هواشناسی درست پیش‌بینی نکرد

مجید سعیدی، مدیرکل بحران استانداری کرمان هم در جلسه امروز با اشاره به سیل ابتدای هفته گفت که هواشناسی پیش‌بینی بارش ۷۰ میلیمتری را برای جنوب استان کرمان کرده بود اما در برخی نقاط استان از جمله در شهرستان کهنوج میزان بارندگی‌ها به ۱۴۰ ‌میلیمتر نیز رسید.

مدیرکل هواشناسی کرمان هم پاسخ داد که پیش‌بینی بر اساس آمار و احتمال است. ضمنا در جنوب کرمان ایستگاه و رادار به میزان کافی نداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45775
1 نظر
  1. محمد طاهری می گوید

    سلام
    در مدت سی سال خدمت در مخابرات هرگز ندیدم مدیران شرکت و وزارتخانه با صداقت نواقص و کم کاری ها را بگویند و فقط با مغالطه برای میز مدیریتی خود زمان می خرند تا استاندار و نمایندگان تغییر کنند و ایشان در سمت خود ابقا شوند. چند سوال از ایشان خالی از لطف نیست
    1- طبق استانداردهای مخابراتی کلیه ایستگاه ها بایستی مجهز به باطری باشند تا در صورت قطعی برق تجهیزات از مدار خارج نشود. اما در ایستگاه های مخابراتی شهرهای کوچک (همچون زهکلوت)، روستاها و جاده ها به بهانه گرانی باطری و تجهیزات، جایگزینی باطری ها به موقع انجام نمی شود و در نتیجه بلافاصله بعد از قطعی برق تجهیزات خاموش شده و ارتباط مردم قطع می شود. لطفا از آقایان سوال کنید آخرین زمان تعویض باطری ایستگاه های زهکلوت چه زمانی بوده و یک تصویر از باطری های داخل ایستگاه با تاریخ ساخت و انقضاء آن منتشر کنند
    2- برای ارتباط ایستگاه های مخابراتی در شهرهای کوچک، جاده ها و روستاها از فیبرنوری استفاده نمی شود و از طریق لینک رادیویی ماکروویو (بی سیم) به ایستگاه های دیگر متصل می شوند. یعنی عملا بر روی زمین کابل مسی یا فیبر نوری وجود ندارد که سیل موجب تخریب و قطعی آن شود. ضمنا طبق استاندارد اغلب ایستگاه های مهم از دو مسیر به ایستگاه های مجاور متصل می شوند. پس عملا در زمان سیل نبایستی مشکلی پیش آید. علت قطعی ارتباط را شفاف برای مردم بیان کنند و اقدامات قبلی خود برای جلوگیری از بروز مشکل بگویند.
    3- متاسفانه برخی مدیران فقط خود را مدیر استان می دانند و در مدت چندین سال مدیریت حتی یک بار از مناطق محروم منطقه بازدید نداشته و اصلا شهرهای کوچک و روستاها و جاده ها را نمی شناسند. از ایشان سوال کنید شما چند بار در سنوات گذشته به زهکلوت ماموریت داشته اید؟ آیا ایستگاه ها را بازدید کرده اید و منطقه را می شناسید؟ تصویری از بازدیدها و حضور در بین مردم و برگ ماموریت خود منتشر کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.