فرودگاه‌های استان کرمان نیازمند توجه ویژه؛ فرودگاه جیرفت دیوار حفاظتی ندارد

استاندار کرمان در مراسم افتتاحیه پروژه‌های فرودگاه‌های استان کرمان در فرودگاه آیت الله رفسنجانی کرمان گفت: در استان کرمان اتفاقات خوبی در زمینه فرودگاه ها و … افتاده اما باز هم نیاز به توجه ویژه‌تر دارد.

علی زینی‌وند افزود: ظرفیت این فرودگاه مهم و بین‌المللی با سالن‌های قبلی در شأن استان کرمان نبود در حالی که عملکرد استان در شرایط کرونا ۹۰۰ نفر است. این سالن ظرفیت بالایی دارد و بیش از یک میلیون نفر را پوشش می‌دهد.

استاندار کرمان ادامه داد: دستور شروع سالن جدیدی را بدهید این استان به سالن بزرگتری دارد. باند دوم را افتتاح کردید و ما تا سال‌های آینده مشکلی نداریم.

وی اضافه کرد: فرودگاه جیرفت فرودگاه مهمی است اقداماتی شده اما نیازمند است حتما باید پروازهای بین المللی این فرودگاه نیز برقرار شود. البته این فرودگاه دیوار حفاظتی ندارد، دیوار حفاظتی فرودگاه بم هم ناقص است و دیگر فرودگاه ها هم نیاز به توجه دارند. فرودگاه جیرقت به دلیل واقع شدن در منطقه ای که کشاورزی است نیاز به تاسیسات ویژه دارد.

زینی وند تصریح کرد: بزرگراه سیرجان به بندرعباسِ، راه بم-دهبکری –جیرفت-بندرعباس، آزادراه های سیرجان بندرعباس راه های استراتژیک کشور خواهند بود. ما محدودیت‌ها را می‌دانیم و شما پول خوبی گذاشتید و از ظرفیت های قانونی باید استفاده کرد.

او ادامه داد:  ما آمادگی داریم و از ظرفیت مجلس هم استفاده شود در حوزه راه اهن هم باید اتفاقاتی بیفتد. راه آهن جیرفت کلنگ زنی شده اما نیاز دارد اتفاقاتی بیفتد زیرا مطالبه مردم است. احداث راه اهن رفسنجان مطالبه مردم است. نمایندگان ما در کشور موثر هستند و اگر شما هم توجه کنید به این حوزه ها تشکر می‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64212
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.