لزوم تخصیص درصدی از درآمد معادن به مناطق کارگری

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: کارگران باید سخت‌ترین کار‌ها را در اعماق درونی معادن انجام دهند؛ بنابراین در صدی از درآمد معادن باید به مناطق کارگری تخصیص پیدا کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، عفت شریعتی کوهبنانی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کیانشهر گفت: ۴۳ سال عظمت ایران اسلامی در جهان به نمایش گذاشته شده و امروز ایران اسلامی در اوج قله‌های عزت و اقتدار قرار دارد.

او می‌گوید: ایران اسلامی در طی ۴۳ سال ظرفیت‌های مهمی را آشکار کرده است؛ البته ممکن است مشکلاتی هم وجود داشته باشد؛ اما پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم که خون مطهر شهدا خصوصا سردار سلیمانی باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی شده است و امروز زیارت قبر سردار دل‌ها باعث عزت و افتخار تک تک مردم و مسئولان است؛ بنابراین در این دوران وظیفه ما بسیار سنگین است.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته پزشکان هندی و پاکستانی در شهر‌های ما بیماران را ویزیت می‌کردند و آموزش و پرورش را سپاه دانش هدایت می‌کرد؛ اما به برکت انقلاب اسلامی امروز جز ده کشور برجسته علمی در جهان هستیم.

به گفته او ظرفیت‌های بارز و نهفته فراوانی در کشور وجود دارد و به برکت وجود حضرت امام (ره) مجلس شوراهای روستایی، شهری و استانی مردم را به هم وصل می‌کنند و در حقیقت شورا‌ها زبان گویای مردم جامعه هستند.

شریعتی کوهبنانی می‌گوید: مجلس وظیفه قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را بر عهده دارد تا قوه مجریه به خوبی قوانین جاری کشور را اجرا کند.

او ادامه داد: قوای سه گانه در کنار هم برای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند؛ بنابراین شورا‌ها باید مشکلات و ظرفیت‌ها را رصد کنند و برای حل مشکلات راه حل ارائه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از ویژگی‌های بخش طغرالجرد معدنی بودن منطقه است و کارگران باید سخت‌ترین کار‌ها را در اعماق درونی معادن انجام دهند؛ بنابراین در صدی از درآمد معادن باید به مناطق کارگری تخصیص پیدا کند.

او خطاب به اعضای شورای بخش طغرالجرد گفت: درخواست‌ها و نیاز‌ها را از طریق مکاتبه ارائه کنید تا پیگیری و حل مشکلات به راحتی صورت گیرد.

شریعتی کوهبنانی می‌گوید: ارتباط حسنه با مدیران دستگاه‌های خصوصی باید مد نظر باشد؛ بنابراین برگزاری جلسات فصلی با مدیران معادن ذغال سنگ باید مد نظر باشد تا با تعامل حق و حقوق مربوطه پرداخت شود.

او گفت: مطالبات مردمی بی انتها است؛ اما باید مودبانه و دوستانه و بر اساس محور و اصول باشد تا حق مادی و معنوی مردم به خوبی پرداخت شود.

به گفته نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس منطقه مهاجرت پذیر است و باید دوستی، محبت، وحدت و همدلی بین گروه‌ها برقرار باشد تا امنیت منطقه به خوبی حفظ شود.

او گفت: شهرداری‌ها باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند تا بتوانند بهتر و بیشتر خدمت رسانی کنند.

شریعتی کوهبنانی می گوید: در مجموع ۱۵ درصد از فروش تولید معادن به دولت اختصاص دارد که باید سهم مورد نظر استان‌ها واریز شود؛ بنابرابن بر اساس نزدیکی، ضرر و زیان و غیره باید درصدی به مناطق معدنی پرداخت شود؛ زیرا مردم متوقع هستند که دولت حق آلایندگی را پرداخت کند.

مشکلات نخاله های به جای مانده از زلزله در کیانشهر
حمید رضا سلطانی شهردار کیانشهر در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس گفت: درآمد‌ها و اعتبارات شهرداری جوابگوی خواسته‌ها و نیاز‌های بخش نیست در حالی که شهرداری کیانشهر ۴۸ نیروی حقوق بگیر دارد.

او می‌گوید: ماشین آلات به اندازه نیاز نداریم در حالی که برخی تجهیزات فرسوده هستند و این امر مشکلاتی را برای خدمت رسانی فراهم کرده است.

به گفته شهردار کیانشهر نخاله‌های ساختمانی به جای مانده از زمان زلزله مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده که باید با جذب اعتبار لازم این مشکل مرتفع شود.

او گفت: بیل مکانیکی در حال حاضر نیاز ضروری شهرداری کیانشهر است و همچنین اکثر کوچه‌های طغرالجرد کم عرض هستند که نیاز به یک ماشین آتش نشانی کوچک داریم تا در صورت ضرورت بتوانیم خدمت رسانی داشته باشیم.

سلطانی می‌گوید: آسفالت کوچه‌ها و معابر نیاز اساسی بخش است در حالی که اکثر کوچه‌های شهرک ولایت و سلمانشهر خاکی هستند و مردم توقع زیر سازی و آسفالت معابر را دارند.

او گفت: معادن خصوصی ذغال سنگ هیچ نگاهی به منطقه ندارند، در حالی که اگر دو درصد را معادن پرداخت کنند، مشکلات شهرداری بخش کم می‌شود.

به گفته شهردار کیانشهر، امکانات خدماتی، رفاهی و تفریحی در شهر کیانشهر بایستی ارتقا پیدا کند و مشکل چاه برای آبیاری فضای سبز شهر باید مرتفع شود.

روح الله محسن بیگی عضو شورای شهر کیانشهر گفت: مرکز بهداشتی و درمانی بخش باید شبانه روزی شود و پزشکان متخصص حداقل هفته‌ای یک روز به مردم خدمات بدهند.

او می‌گوید: ۲۵۰ نفر در بخش، متقاضی دریافت زمین هستند که فقط برای ۵۰ نفر زمین تامین شده است و جا دارد ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان کوهبنان این مشکل را مرتفع سازند.

به گفته عضو شورای شهر کیانشهر احداث سالن آمفی تئاتر برای برگزاری جلسات، استقرار خدمات رفاهی در منطقه، تقویت اداره ورزش و جوانان بخش از جمله خواسته‌های مردمی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85368
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.