نیمی از واجدان شرایط طرح ملی مسکن کرمان مدارک تحویل نداده‌اند

علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در جلسه شورای مسکن استان کرمان گفت: ۶۰ هزار و ۲۳۳  نفر در استان کرمان ثبت نام اولیه داشته‌اند و از این تعداد ۱۹  هزار و ۴۹۵ نفر واجد شرایط بوده و ۹ هزار و ۵۷۰ نفر مدارک تحویل داده‌اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در جلسه شورای مسکن استان کرمان که با حضور محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی، زینی وند استاندار و مدیران عضو شورای مسکن استان کرمان به صورت ویدو کنفرانس برگزار شد، گفت: از ابتدای مهرماه ۹۷ طرح اقدام ملی مسکن در کشور کلید خورده و تاکنون پنج مرحله ثبت نام انجام شده است.

کاهش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

او افزود: ۶۰ هزار و ۲۳۳  نفر در استان کرمان ثبت نام اولیه داشته‌اند و از این تعداد ۱۹  هزار و ۴۹۵ نفر واجد شرایط بوده و ۹ هزار و ۵۷۰ نفر مدارک تحویل داده‌اند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه ۳۱۶  میلیارد تومان آورده افرادی است که مدارک تحویل داده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۸۳۱ نفر به پروژه‌ها معرفی شده‌اند.

او بیان کرد: در شهر کرمان بیش از ۱۹ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده و بیش از هزار نفر به پروژه‌ها معرفی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یکی از نهاد‌هایی است که در طرح اقدام ملی مسکن مشارکت دارد، گفت: عملیات اجرایی حدود هزار واحد به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شهر کرمان آغاز و هزار و ۱۱۶ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر سیرجان افتتاح شده است.

او افزود: ۲۱۰  واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز آماده افتتاح است و به زودی مراسم افتتاح آن برگزار می‌شود.

مشکلات طرح اقدام ملی مسکن

صادقی نماینده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز در این جلسه گفت: بزرگترین مشکل نداشتن نگاه ملی دستگاه‌ها به بحث مسکن است و شاهد هستیم که به آن نگاه بخشی دارند.

او افزود: ۶۴  هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر کرمان اختصاص داده شده که مسئولیت دریافت پروانه شهرداری با اداره راه و شهرسازی بوده است.

صادقی با اشاره به مشکل تامین آب برای عملیات ساختمانی و شرب کارگری در محدوده پروژه اقدام ملی کرمان بیان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی همدل و همراه نشوند، طرح اقدام ملی مسکن به نتیجه لازم نخواهد رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73637
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.