مشکل بازگشت ارز صادرکنندگان حل شد| حمایت قوه‌قضاییه از افشاکنندگان فساد

رییس کل دادگستری استان کرمان از حل مشکل بازگشت ارز برخی صادرکنندگان استان کرمان با پیگیری‌های استاندار و قوه‌قضاییه خبر داد.

یکی از بحث‌های کشور در چندماه گذشته که افرادی با استفاده از کارت های بازرگانی خود صادراتی را انجام داده اما تعهدات خود برای ورود  ارز را انجام نداده‌اند.

یداله موحد در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع در کلان کشوری از سوی قوه قضاییه، دولت و بانک مرکزی در دست پیگیری است.

او اضافه کرد: بحث های کلان تعهدات ارزی به قوت خود باقی است و صادر کنندگان باید به تعهدات خود پایبند باشند.

موحد ادامه داد: مطالبه دستگاه قضایی از دستگاه های مسئول این است که قبل از فرارسیدن فصل برداشت محصول تدابیر و اقدامات لازم را صورت دهند تا کشاورز ما با مشکل هدر رفت سرمایه ها و محصولات خود روبرو نشود.

او گفت: در این رابطه جلسات متعددی گذاشته شده است زیرا محصولات تولیدی باید به بازار مصرف برسد تا سرمایه کشاورز حفظ شود و بتواند به کار خو دادامه دهد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی با همکاری دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی با دلالان زالوصفت در بخش کشاورزی با جدیت برخورد می کند.

حمایت قوه قضاییه از افشاکنندگان فساد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر کسی در هر جایگاهی مفسده ای را اعلام کند که منجر به کشف فساد شود، مورد حمایت قوه‌قضاییه قرار می‌گیرد.

یدالله موحد افزود: در سند تحول دستگاه قضایی تاکید شده که یکی از تغییر جهت‌ها در رویکردهای قوه قضاییه حمایت از افشاکنندگان فساد است و این موضوع جز سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های قوه‌قضاییه است.

او گفت: سرمایه گذار به منظور انجام فعالیت های اقتصادی خود باید در یک محیط امن و آسوده کار خود را آغاز کرده و سرمایه خود را نهادینه کند تا به بخش تولید کمک شود.

موحد افزود: اگر فضایی که سرمایه گذار در آن ورود می کند، ناامن، غبارآلود و مفسده انگیز باشد یا ااحساس امنیت را از سرمایه گذار بگیرد، علی القاعده عقب نشینی می کند و ناامنی و احساس ناامنی سرمایه را فراری می دهد و از دسترس خارج می کند.

وی گفت: بحث مقابله با فساد دو وجه دارد و یک وجه آن مقابله با مفسد است و بخش دیگر مقابله با فساد و بسترهای فساد زا است که بخش دوم به مراتب اهمیت بیشتری دارد.

اگر بنگاهی به بهانه‌های واهی تعدیل نیرو کند ورود می‌کنیم

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: حدود 160 مورد در جهت دریافت تسهیلات، بازپرداخت اقساط تسهیلات فعالان اقتصادی دچار مشکل شده‌اند و ما تشکیل جلسه داده‌ایم و مدیران بانکی با امهال موافقت کرده اند و یا مشکل فعال اقتصادی را به گونه ای که در اختیارشان بوده و یا با کسب مجوزهای کشوری برطرف کرده اند.

موحد افزود: اگر فعال اقتصادی در استان کرمان وجود دارد که در حوزه مسائل بانکی مسائل و مشکلاتی دارد می تواند با مراجعه به ستاد اقتصاد مقاومتی استان در دادگستری درخواست خود را ارائه کند و پس از بررسی های مورد نیاز، حتما حمایت قضایی از وی صوت می‌گیرد.

او گفت:  اگر در حوزه ای احساس کنیم یک بنگاه تولیدی به بهانه های مختلف در حال تعدیل نیرو است حتما ورود می‌کنیم و این موارد باید اعلام شود و تشکیل جلسه داده و وضعیت آن بنگاه تولیدی را بررسی کنیم و اگر مشکلی دارد، آن را حل کنیم و اگر به بهانه های واهی افراد را اخراج می کند جلوی این کار را بگیریم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61247
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.