معاون سیاسی استانداری کرمان:


نظر امامان‌جمعه و نمایندگان در انتصاب‌ها استعلام می‌شود| معاون استاندار:‌ اعلام‌نظر با اعمال‌نظر متفاوت است

کرمان نو-سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمان به برخی گلایه‌ها از بعضی انتصاب‌های اخیر در این استان واکنش نشان داد و ضمن تاکید بر اینکه در این فرآیند اعلام‌نظر با اعمال‌نظر متفاوت است گفت: در انتصاب‌ها نظر ائمه‌جمعه، نمایندگان، مسئولان ارشد و حتی نخبگان، گروه‌ها و جناح های سیاسی استعلام می‌شود

به گزارش کرمان نو رحمان جلالی روز دوشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید فرمانداری نرماشیر در شرق استان کرمان، هم به نوعی به امام جمعه این شهرستان که برخی گلایه ها از بی اطلاعی خود درباره انتصاب در فرمانداری داشت پاسخ گفت و هم به برخی اظهارات مسئولان شهرستان رفسنجان در شمال غرب استان نیز به نوعی واکنش نشان داد.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمان ضمن تاکید بر اینکه در مورد فرآیند انتخاب مدیران اعلام‌نظر با اعمال‌نظر متفاوت است گفت: در همه انتصاب ها نظر ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و مسئولان امنیتی و حتی نخبگان، گروه ها و جناح های سیاسی استعلام می‌شود.

جلالی افزود: فرآیند انتصاب ها علمی، نظام‌مند و قاعده محور است و اعلام نظرها به معنای اعمال نظر نیست.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: شاید برخی، در حوزه انتصابات بویژه فرمانداران دغدغه دارند اما باید بدانیم برای این انتصاب ها مکانیزم و فرآیندی طی می شود؛ حتی برخی به رییس جمهور نیز خرده می گیرند چرا تغییر در دولت سرعت نمی گیرد.

جلالی با اشاره به یک مورد مصداق درباره انتصاب سرپرست فرمانداری رفسنجان که با واکنش نماینده مجلس و امام جمعه آن شهرستان همراه بوده است خاطرنشان کرد: به طور مثال می بینید شخصیتی که هفت سال در نرماشیر خدمت کرده و شما (طیف انقلابی) از رفتن این فرد ناراحت هستید، از همان طیف و جریان انقلابی در رفسنجان به انتصاب همان مدیر خرده می گیرند و انتقاد می کنند.

عملکرد و توانمندی در انتصاب ها سنجش می شود

او افزود: در فرآیند انتصابات به کارکرد، عملکرد، توانایی و توانمندی ها نیز نگاه می کنیم و مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ بالاخره فردی را می خواهیم برای سکانداری هرم اجرایی شهرستان انتخاب کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تشریح فرآیند کسب نظر از مسئولان عالی و نیز نخبگان در استان برای ارزیابی صلاحیت افراد به منظور انتخابشان برای مدیریت ها گفت: در این شورا با عنوان شورای راهبردی، همه مدیران عالی و ارشد در همه بخش ها از جمله امام جمعه، استاندار، نمایندگان مجلس، مدیرکل اطلاعات، فرمانده سپاه و دستگاه قضا حضور دارند که در قالب کمیسیونی تخصصی، نامزدها برای احراز مسئولیت ها معرفی می شوند.

او با بیان اینکه در این کمیسیون و شورا مصالح و مسائل اصلی استان احصا و اولویت بندی می شود ، اظهارداشت: همچنین اعضای شورای راهبردی موظف شده اند نخبگان در همه بخش های سیاسی، اجتماعی، عمرانی و … را معرفی کنند که با بانک اطلاعاتی موجود ذیل وزارت کشور ارزیابی و جمعبندی می شود.

جلالی با بیان اینکه انتخاب فرمانداران مانند قدیم نیست بلکه برای آنان مصاحبه هم غیر از استعلام های مربوطه وجود دارد، تاکید کرد: انتخاب مدیر اجرایی یک شهرستان کار حساسی است و با رعایت همه جوانب انجام می گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در شهرستان رفسنجان با نماینده مردم در مجلس و امام جمعه مشورت انجام شده اما شاید آنان نظر منفی دادند؛ اگر اعمال نظر وجود دارد یک حرف و اگر اعلام نظر است حرف دیگری است‌.

جلالی تصریح کرد: در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نامه نگاری شده بود که ائمه جمعه هر تصمیمی که دولت رییسی بگیرد را قبول می کنند.

او درباره انتخاب سرپرست فرمانداری در نرماشیر و در پاسخ به برخی گلایه‌های امام جمعه این شهرستان نیز توضیح داد: ۲ مرتبه با دفتر امام جمعه تماس گرفتیم ولی موفق به صحبت نشدیم، لذا تاکید کردیم که همکاران متولی حتما باز تماس بگیرند و موضوع را در میان بگذارند.

در امنیت نرم هم باید تقویم شویم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تامین امنیت در کشور و تاثیرات امنیت سخت و نرم گفت: همان طور که در امنیت سخت قوی‌تر شدیم باید در امنیت نرم در حوزه زیرساختی یعنی فضای مجازی، سایبری و محتوایی که چاشنی آن جهاد تبیین است نیز مجهزتر و تقویت شویم.

به گزارش کرمان نو حجت الاسلام روح الله ایران نژاد امام جمعه نرماشیر نیز در این مراسم با اظهارگلایه از نوع تغییر و تحول در شهرستان گفت: از این تغییر بی اطلاع بودم و از طریق رسانه ها متوجه نام فرماندار شدم؛ بسیار شایسته تر است که امام جمعه هم در جریان قرار گیرد و هماهنگی های بهتری انجام شود.

او با بیان اینکه باید حرمت و تکریم مردم در جابه جایی گروه های سیاسی حفظ شود اظهارداشت: البته قول می دهیم هرچه در توانمان باشد با فرماندار جدید هم همکاری داشته باشیم زیرا همه ما به دنبال خدمت کردن به مردم هستیم و وظیفه داریم سربازی نظام را انجام دهیم.

امام جمعه نرماشیر تصریح کرد: به فرموده امام راحل حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است و با هر تفکر، سلیقه و اندیشه ای وظیفه داریم از این نظام حفاظت کنیم و آن را حفظ کنیم.

در این مراسم از خدمات رضا مُشکی که پس از هفت سال فعالیت در فرمانداری نرماشیر مسئولیت سرپرستی فرمانداری رفسنجان را برعهده گرفته تشکر و حمید طبسی نژاد، بخشدار مرکزی شهرستان بم به عنوان سرپرست فرمانداری نرماشیر معرفی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86397
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.