آخرین خبرها از فرونشست در منوجان/گزارش زمین‌شناسان تهیه شد

فرماندار منوجان از اعزام و استقرار یک تیم زمین شناسی برای بازدید از فرونشست زمین در این شهرستان طی روزهای اخیر خبر داد و ضمن تاکید بر اینکه پیگیر این موضوع هستیم گفت: گزارش این بازدید به سازمان زمین شناسی، ستاد مدیریت بحران و بنیاد مسکن استان اعلام شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، جمشید سراجی با اشاره به اینکه فرونشست زمین در منوجان نخستین بار ١۴ دی ماه سال جاری پس از فروکش کردن سیلاب در شهرستان منوجان خود را نشان داد افزود: محل فرونشست زمین در این شهرستان روستاهای گنج آباد، توحیدآباد و بخشی از شکرآباد است.

وی بیشترین میزان فرونشست زمین در شهرستان منوجان را در روستای گنج آباد اعلام و تصریح کرد: این فرونشست به صورت عرضی با فواصل کمتر از ۵۰ متر در عرض روستا پدید آمده است.

فرماندار منوجان تصریح کرد: فرونشست زمین در شهرستان منوجان بیشتر در اراضی کشاورزی، جاده ها و در ساختمان های مسکونی رخ داده است.

وی همچنین به تخریب ۶ منزل مسکونی در اثر فرونشست زمین در روستای گنج آباد منوجان نیز اشاره کرد و گفت: پیگیر احداث واحد مسکونی جایگزین برای این خانوارها از طریق استانداری و بنیاد مسکن هستیم.

سراجی به اقدامات انجام شده در زمینه فرونشست زمین در منوجان بعد از سیل اخیر اشاره کرد و اولویت رفع این مشکل را مطالعه علمی از طریق رایزنی با سازمان زمین شناسی، مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، استاندار کرمان، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و مدیرکل مدیریت بحران این استان برشمرد.

فرماندار منوجان انجام مطالعات ژئوفیزیک به منظور شناسایی فرونشست زمین، پیگیری تأمین اعتبار این مطالعات و نیز اعتبار ملی برای اجرای بندهای رسوبگیر را از جمله اقدامات پیش روی برای بررسی فرونشست زمین در این شهرستان اعلام کرد.

وی تعیین حریم سیل های عبوری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، آزادسازی مسیل عبوری در بالادست روستای گنج آباد و حومه شهر منوجان توسط شرکت آب منطقه ای را از دیگر اقدامات فرمانداری این شهرستان برای پیشگیری از مشکل فرونشست زمین اعلام کرد.

سراجی پیشگیری را بر درمان مقدم تر دانست و بر رعایت قوانین استاندارد ساخت و ساز ابنیه در منوجان تأکید کرد.

وی اظهار داشت: در مناطقی که زمین فرونشسته اجازه هیچگونه ساخت و سازی توسط دستگاه های متولی ارائه نمی شود و منازل در حال تخریب تخلیه می شوند.

فرماندار منوجان گفت: خسارت دیدگان در حادثه فرونشست زمین در هر نقطه ای از این شهرستان می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن تسهیلات بازسازی دریافت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86400
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.