سخنگوی ستاد کرونا:


 هفده دانشجوی مبتلا شده با ۱۷ مبتلای کادر درمان فرق دارند

تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان  به کرونا مبتلا شده اند اما این موارد هنوز در آمار رسمی مبتلایان استان نیامده است.

بر اساس آمار منتشر شده دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مبتلایان روز جمعه دوم خرداد ۶۴ نفر در استان به کرونا مبتلا شده بودند.

اما نکته قابل توجه این بود که از میان مبتلایان جدید به کرونا ویروس در استان، نام ۱۷ نفر از پرسنل کرمان نیز وجود داشت.

این موضوع به خودی خود نگرانی های زیادی را به دنبال داشت.

اما امروز خبری از ابتلای دانشجویان خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمان منتشر شد که دقیقا در آن خبر هم مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت از ابتلای 17 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داده بود.

نقطه مشترک هر دو آمار عدد ۱۷ بود.

 علیرغم تصور ابتدایی که تصور می‌شد این ۱۷ دانشجو همان ۱۷ نفری هستند که در لیست مبتلایان به کووید ۱۹ از طرف ستاد به عنوان کادر درمان اعلام شده‌اند، اما اینگونه نبود.

مورد ابتلای دیروز دانشجوی خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بودند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این زمینه به «کرمان نو» گفت: موارد ابتلای پرسنل درمانی جمعه ۲ خرداد مربوط به کادر بهداشتی و درمانی بود که عمدتا هم مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هستند.

مهدی شفیعی افزود: اما موارد جدید که امروز از سمت وزارت بهداشت اعلام شده، در راستای تستی هست که تحت عنوان غربالگری دانشگاه علوم پزشکی از دانشجویان می‌گیرد.

وی در خصوص این موضوع گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان به همراه چند دانشگاه دیگر در کشور دست به غربالگری دانشجویانی زده که در بخش های مختلف با بیماران در تماس هستند.

شفیعی به صراحت عنوان کرد که تاکنون موارد مثبت داشته ایم اما هنوز آمار آنها جز آمارهای رسمی اعلام شده نیامده است.

وی ادامه داد: این طرح در دست انجام است و به محض اینکه تمام شود به صورت کامل و مشخص اطلاع رسانی می شود.

از کمبود پرسنل درمانی تا تعطیلی آزمایشگاه

از سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد اینکه چرا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۵ روز شنبه سوم خرداد  آزمایش نداشته است پرسیدیم.

شفیعی عنوان کرد: آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کمبود پرسنل دارد معمولا در روزهای تعطیل غیر فعال هستند.

آزمایش کرونا جزء آزمایش‌های اورژانسی نیست و در همه کشور در روزهای تعطیل آزمایشگاه تعطیل است. اما ما در استان برخی از آزمایشگاه هایمان فعالیت دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49947
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.