پوشش تلفنی و اینترنتی مهمترین خواسته روستاییان کرمان از دولت است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان با اشاره به مهمترین اولویت‌های حوزه روستاها در استان گفت: پوشش تلفن همراه و اینترنت مناطق روستایی در صدر خواسته‌های روستاییان در این استان از سفر دولت قرار دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، منصور خانه‌گیر با اشاره به علت اهمیت پوشش اینترنت در مناطق روستایی استان کرمان افزود: مردم این مناطق در شرایط کرونایی جامعه و با توجه به اهمیت استفاده از فضای آموزشی مجازی بشدت به دنیای اینترنت و دسترسی به آن نیاز دارند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به تنش آبی در روستاهای استان کرمان گفت: نزدیک به ۹۰۰ روستای استان دچار این تنش هستند از این رو از دیگر اولویت‌های مهم برای مطرح شدن در سفر رییس جمهور توجه به مقوله آبرسانی به روستاهای منطقه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان پنج هزار و ۶۲۳ روستا با جمعیت حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر براساس سرشماری سال ۹۵ وجود دارد، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۱ درصد جمعیت این استان را روستاییان تشکیل می دهند.

وی به موضوع راه‌های روستایی در استان کرمان نیز اشاره کرد و افزود: تقریبا نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ روستای این استان بیش‌ از ۱۰ میلیون مترمربع زیرسازی جاده‌ای انجام دادند که در همه‌ این موارد نیاز به قیر رایگان به منظور آسفالت احساس می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95139
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.