سرپرست فرمانداری بم


کمبود فضای آموزشی در شهر بم مشهود است

کرمان‌نو-سرپرست فرمانداری بم از کمبود فضای آموزشی در سطح شهرستان بم خبرداد و افزود: فضاهای آموزشی ساخته شده در این شهرستان براساس ۱۸ هزار دانش آموزی است که در زمان زلزله تحصیل می کرده‌اند و اکنون با افزایش آمار دانش آموزان این کمبود در شهر بم محسوس است.

به گزارش کرمان‌نو محمد برزنگ روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران بیان کرد: ۱۰ هزار دانش آموز بمی را در زلزله سال ۸۲ از دست داده بودیم اما اکنون با وجود ۳۸ هزار دانش آموز با کمبود فضای آموزشی در این شهرستان مواجه هستیم.

او اظهارداشت: ۹ مدرسه کانکسی در شهر بم وجود دارد که در سفر وزیر آموزش و پرورش و مصوبات سفر رییس جمهوری مقرر شد مدرسه‌ای که خیرساز بوده و تا مرحله فونداسیون نیز پیش‌رفته تکمیل شود

به گفته او در حال حاضر پیمانکار با جدیت در حال کار اســت و انشاءالله تا آذرماه این مدرسه به بهره‌برداری خواهد رسید

فرماندار بم اظهارداشت:مجتمع رفاهی آموزش پرورش با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام باقی مانده بود

او می‌گوید برای تکمیل این پروژه نیز مبلغ هشت میلیارد‌تومان اعتبار نیاز است که فعلا ۴ میلیارد تومان به صورت نقد برای تکمیل این پروژه اعتبار در نظر گرفته شد.

برزنگ ادامه داد: بهره برداری از کارخانه تولید شیر و احداث سالن چند منظوره ورزشی هنرستان دخترانه مهر ، تجهیز پژوهش سرای رویان و رازی و همچنین راه اندازی چهار مجتمع آموزشی در شهرستان‌های شرقی استان کرمان(بم، نرماشیر، فهرج و ریگان) از دیگر مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به بم بوده است .

اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه انتقال آب سدنسا

او درباره سفر وزیر نیرو به این شهرستان نیز توضیح داد:با توجه به پروژه انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات نیز با کمبود اعتبار مواجه بودیم که مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شد.

سرپرست فرمانداری بم تاکید‌کرد: پیمانکار پروژه انتقال آب نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که مقرر شد این مبلغ نیز پرداخته شود .

او به مشکل آب آشامیدنی روداب نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شد بعد از حل مشکل آب آشامیدنی و انتقال آب مشکل روداب هم حل شده و چاه های آب آشامیدنی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند نیز جمع آوری شود.

احیا و جوان‌سازی درختان خرما

او به سفر وزیر جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و عنوان کرد:یا توجه به اینکه کشاورزی منبع درآمد بیشتر خانوارهای شرق استان کرمان است و درگیری نخلداران با آفات این محصول مقرر شد تیم کارشناسی برای بررسی و رفع این مشکل به شرق استان کرمان سفر داشته باشد.

به گفته او اعتباراتی نیز برای احیا و جوان‌سازی درختان نخل نیز در نظر گرفته شد

او بیان‌کرد:متاسفانه در چند شاخص از جمله راه روستایی، آب روستایی و وضعیت مخابرات شهرستان بم از  شاخص استانی هم پایین‌تر است

سرپرست فرمانداری‌ بم می‌گوید شاخص‌های ما در برخی از موارد از جمله آسفالت راه روستایی از شهرستان‌های شرقی دیگر نیز پایین‌تر است.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95528
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.