تجمع تعدادی از کارگران شرکتی شهرداری کرمان


گلایه کارگران از عقب افتادن حقوق و عیدی

امروز شنبه ۲۷ اسفند ماه کارگران شرکتی منطقه ۴ شهرداری کرمان برای گرفتن حقوق و عیدی خود مقابل این شهرداری دست به اعتراض زدنند.

کرمان‌نو – مقابل شهرداری منطقه ۴ کرمان امروز کارگرانی را می‌دیدید که بعد از ۱۲ ماه کار کردن در شرایط سخت، چشم انتظار پرداخت عیدی بودنند که با آن برای سال جدید لباسی نو بر تن کنند اما بدقولی‌های شرکت این عید را برای این قشر ضعیف جامعه سخت‌تر کرد.

حتی بسیاری از آن‌ها فقط می‌خواستند که با دریافت این حقوق و عیدی شکم خود را سیر کنند و اقساط خود را بپردازند.

شرکت طرف قرارداد هنوز به آن‌ها عیدی و حقوق ماه آخر را پرداخت نکرده و امروز کارگرانی با این شرکت قرارداد بستند جلوی شهرداری منطقه ۴ دست به تجمع زدنند.

به گفته یکی از کارگران شرکتی از روز اول حقوق پرداختی این شرکت با لیست بیمه از نظر حقوق و مزایا همخوانی نداشت.

۲ ماه قبل یعنی در دی‌ماه قرارداد شرکت بزم آرا نیکا با شهرداری به اتمام رسید.

کارگران شرکتی این منطقه حتی در دفتر امور مالی این شرکت نیز حضور پیدا کردنند اما این مسئول امید این قشر را ناامید کرده و درخواست آن‌ها را مبنی بر پرداخت عیدی رد می‌کند و این درحالی است که شهرداری تمام هزینه‌های حقوق و دستمزد را برای این شرکت واریز کرده است.

یکی از کارگران این شرکت به خبرنگار کرمان‌نو می‌گوید: تمام این حقوق‌ها برای قسط و هزینه‌های خانواده صرف می‌شود و تمام امید این قشر دریافت عیدی است که بتوانند عید را برای خود متفاوت کنند.

این کارگر ادامه داد:‌ ما در صورت اعتراض نسبت به موضوعات مختلف، تهدید به اخراج می‌شویم در صورتی که ما در سخت‌ترین شرایط محیطی در محل کار حاضر بودیم. ما فقط حق و حقوق خودمان را طلب می‌کنیم و هیچ چیز بیشتر از آن را نمی‌خواهیم.

او ادامه داد: این شرکت بعد از دو ماه که از تاریخ انقضای قراردادش با شهرداری می‌گذرد و هنوز این افراد تسویه حساب نشده‌اند.

حتی کارگران شرکتی این منطقه به شهرداری نیز مراجع کردنند اما از شهرداری نیز آبی برای این کارگران گرم نشد.

پیگیری‌های خبرنگار کرمان‌نو برای برقراری ارتباط با شهرداری منطقه ۴ نیز بی‌نتیجه ماند.

حالا فقط ۲ روز مانده به عید کارگران شرکتی منطقه ۴ باید عید خود را با بالا و پایین رفتن در شهرداری و گرفتن حق خود آغاز کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102477
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.