فرماندار نرماشیر:


۹۰ پروژه دهه فجر در شهرستان نرماشیر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

کرمان نو- فرماندار نرماشیر از افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۰ پروژه عمرانی ،کشاورزی و تولیدی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان همزمان با ایام الله دهه فجر توسط بخش دولتی و خصوصی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار کرمان نو، حمید طبسی‌نژاد در جمع خبرنگاران افزود:در حوزه جهاد کشاورزی ۶۳ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان افتتاح می شود که از جمله مهمترین آن ها افتتاح گلخانه هیدروپونیک و سردخانه بسته بندی خرما با اشتغالزایی ۱۰ نفر است.

او بیان کرد: هفت طرح در حوزه ورزش و جوانان نیز به مساحت ۱۷ هزار مترمربع و اعتبار ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح می گردد.

او اظهار داشت: در این ایام همچنین ۷۰ طرح از پروژه های دهیاری های بخش مرکزی نیز با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان از جمله زیرسازی و آسفالت- جدول‌گذاری و روشنایی معابر افتتاح می شود.

فرماندار نرماشیر بیان کرد:کلنگ زنی و عملیات اجرایی آسفالت محوطه شهرک صنعتی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان توسط اداره کل شهرک های صنعتی استان انجام می شود

طبسی‌نژاد ادامه داد:در حوزه طرح نهضت آسفالت نیز در حوزه بخش مرکزی و روداب بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برآورد اعتبار شده است .

او عنوان کرد: سه باب مدرسه ابتدایی در بخش روداب و حوزه بخش مرکزی با اعتبار هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات آموزش پرورش افتتاح می شود.

فرماندار نرماشیر گفت:در حوزه آبرسانی نیز ۹ طرح از پروژه های محرومیت زدایی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان افتتاح می شود که امیدواریم با انجام این پروژه مشکلات کم آبی نیز مرتفع گردد.

او خاطر نشان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان نرماشیر در جاده ترانزیتی بحث پایش تصویری جاده ها نیز در دستورکار قرار گرفت و پروژه پایش تصویری شهری توسط شهرداری با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان انجام می گردد و همچنین پایش تصویری روداب نیز با همکاری شهرداری نظام شهر با اعتباری پانصد میلیون تومان در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

طبسی‌نژاد توضیح داد: شهرستان نرماشیر در بحث مسائل اقتصادی در سالهای گذشته ضعیف عمل کرده بود و خوشبختانه در دولت آیت الله رئیسی و با پیگیری های نماینده مردم در مجلس و استاندار بحث اشتغال در دستور کار قرارگرفت و توانستیم سرمایه گذارانی در این خصوص جذب کنیم .

به گفته او نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی بخش خصوصی در چندماه آینده به بهره برداری می رسد که این نیروگاه یکصد نفر اشتغال مستقیم را به همراه خواهد داشت.

او می گوید همچنین مردم نرماشیر از وجود کارخانه آسفالت محروم بودند و باید از جاهای دیگر آسفالت می آوردند که با راه اندازی کارخانه ۱۲۰ تنی نرماشیر با اشتغال ۵۰ نفر مشکل مردم حل شد.

فرماندار نرماشیر تصریح کرد: با توجه به شعار امسال در بحث تولید ،اشتغال و دانش بنیان، کارخانه کوکوپیت توسط بخش خصوصی با اشتغال زایی یکصد نفر در این شهرستان راه اندازی می شود.

به گفته او این کارخانه از شاخ و برگ درختان نخل کودی تهیه می‌کند که برای مصارف گلخانه های هیدروپونیک استفاده می شود، قبلا این کود ازخارج از کشور وارد می شده اما اکنون این کود در نرماشیر ساخته می شود و با قیمت ارزان تری در اختیار کشاورزان قرار می گیرد

طبسی‌نژاد می گوید ۲۵ هکتار گلخانه در شهرستان نرماشیر قرار دارد که بزرگترین گلخانه ها در شرق استان کرمان وجود دارند .

فرماندار نرماشیر همچنین افزود: کارخانه ذغال فشرده با اشتغالزایی هشت نفر در شهرک صنعتی به زودی راه اندازی می شود که از شاخ و برگ درختان به صورت فشرده ذغال تهیه می شود و هشت نفر اشتغال زایی ایجاد می کند .

او اضافه کرد : در بحث اشتغال نیز در بحث مشاغل خانگی در حوزه اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی بیش از ۲ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی به روستاییان پرداخت شده است و همچنین در حوزه کمیته امداد نیز ۲۴ میلیارد تومان وام در اختیار روستاییان قرار گرفته شده است و در حوزه بهزیستی نیز نزدیک به هشت میلیارد تومان در اختیار افراد تحت پوشش قرار داده شده است .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101122
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.