نجات «هوبره» نیازمند همراهی مردم

«هوبره» از پرندگان کمیاب استان کرمان به شمار می رود و با توجه به نزدیکی فصل صید و شکار آن، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از مردم استان برای جلوگیری از شکار غیر مجاز و انقراض این پرنده کمک خواست.

کرمان نو/ کرمان یکی از مهمترین زیستگاه‌های هوبره در فلات ایران محسوب می شود اما با سرد شدن هوا و بارش برف و کاهش منابع غذایی سود جویان برای فروش این پرنده در کشورهای عربی اقدام به تله گذاری در دشت‌ها و عرصه های طبیعی کرمان می کنند.

علاقه وافر عرب‌ها به این پرنده به خصوص برای پرنده بازی ها و همچنین وجود خرافاتی در خصوص خواص گوشت این پرنده، شکار آن را در استان بیشتر از حد مجاز کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در مورد شکار هوبره در استان می گوید: این پرنده بیشتر در مناطق غربی و جنوبی استان مانند سیرجان، شهربابک، انار، منوجان، فاریاب و قلعه گنج یافت می شود.

مرجان شاکری معتقد است این پرنده مورد علاقه همسایگان خلیج فارس است و این افراد بدون هماهنگی وارد کشور و اقدام به صید می کنند.

او همچنین در خصوص نحوه صید این نوع  پرنده می گوید: برای این صید هوبره شکارچیان از پرندگان شکاری مانند عقاب، باز و شاهین که آموزش دیده اند استفاده می کنند.

وی افزود: مناطقی که این پرنده حضور دارد بسیار گسترده است و مردم محلی با دیدن موارد مشکوک و گزارش آن به سازمان می توانند کمک به سزایی در خصوص جلوگیری از صید این پرنده انجام دهند.

شاکری همچنین در پایان گفت: استان کرمان با توجه به وسعتی که دارد نیاز به سه میلیون محیط بان دارد و همه مردم باید به محیط زیست کمک کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36129
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.