به گزارش کرمان‌نو به نقل از فردای کرمان، سعید شاهرخی روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه طی مراسمی به‌عنوان سرپرست جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان منصوب شد.

سرپرست جدید میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در نخستین اظهارنظر رسمی خود گفت: «استان کرمان دارای تنوع و گستردگی زیادی است. باید با تشکیل یک اتاق فکر بتوانیم معایب و نواقص را در این استان بسیار غنی کشف کنیم و مسیر را به شکل مطلوبی پیش ببریم».

او در این آیین اظهار کرد: «مهندس فعالی، مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، با ریل‌گذاری که در سال‌های گذشته داشته، مسیر را از سویی سهل و ساده و از طرفی برای بنده سخت و دشوار کرده است».

شاهرخی افزود: «هر مدیری که می‌آید، اگر مدیر قبلی عملکرد مناسبی نداشته باشد راحت می‌تواند عمل کند اما حضور ایشان برای من کار را خیلی سخت کرد و امیدوارم از راهنمایی ایشان بتوانیم استفاده کنیم».

سرپرست جدید میراث‌فرهنگی استان کرمان در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه این وزارتخانه مجموعه‌ای فرابخشی است و حیطه‌ای بسیار گسترده‌ و کارکردهای بسیار زیادی در جامعه دارد، گفت: «اساس کار ما نگاه فرهنگی است».

سرپرست میراث‌فرهنگی استان کرمان در ادامه اظهار کرد: «استان کرمان با این آثار جهانی که دارد ثابت کرده در تاریخ جهان نقش داشته است».

او افزود: «یکی از مباحث روز جامعه این است که قومیت‌گرایی به‌عنوان یک تهدید محسوب می‌شود. گردشگری پدیده‌ای هدفمند است و با همۀ گستردگی که دارد می‌تواند نسخه‌ای برای درمان قومیت‌گرایی باشد و به همبستگی اجتماعی کمک کند».

شاهرخی ادامه داد: «در حوزۀ صنایع‌دستی جوهرۀ کار هنری و هنرمند می‌تواند مورد توجه بنده و همکارانم باشد».

شاهرخی با بیان اینکه نگاه کاری‌ام این است که از کارهای موفق الگوگیری خواهم داشت، گفت: «استان کرمان در حوزۀکاری ما بسیار برخوردار است و تنوع و گستردگی زیادی دارد. در مقایسه با دیگر استان‌های کشور اگر نگوییم ردیف اول است، حداقل همتراز خوزستان و فارس است».

او بیان کرد: «با همۀ این دارایی‌ها باید معایب و نواقص را کشف کنیم و با همکاری همدیگر و راهنمایی دوستان آن را رفع کنیم».