مدیر کل انتقال خون استان کرمان اعلام کرد


اعلام نیاز به تمام گروه‌های خونی در کرمان

مدیر کل انتقال خون استان کرمان از نیاز مبرم به تمام گروه‌های خونی علی الخصوص گروه خونی O منفی در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل انتقال خون استان کرمان از نیاز مبرم به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه خونی O منفی در کرمان خبر داد.

ایرج شکوهی با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره خون o منفی استان کم است، گفت: هم‌اکنون به همه گروه‌های خونی بخصوص o منفی نیازمندیم.

او با اشاره به نیاز مبرم به گروه‌های خونی منفی علی الخصوص O منفی گفت: به‌طورکلی بستگی به موقیت جغرافیایی ۸۵ تا ۹۰ درصدمردم گروه خون مثبت دارند و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم گروه خون منفی دارند، ضمن اینکه برخی گروه‌های خونی کمتر از سایر گروه‌های خونی است (تن‌ها ۳ درصد مردم گروه خونی o منفی دارند). به همین دلیل در حال حاضر به گروه خونی O منفی در کرمان نیاز بیشتر و فوری داریم.

مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از مردم شهید پرور استان کرمان خواست تا بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند و با اهدای خون خود به یاری آن‌ها بشتابند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ساعت کاری مراکز انتقال خون تغییری نکرده است، خاطر نشان کرد: کلیه مراکز اهدای خون در سراسر استان اماده خدمت رسانی به اهداکنندگان گرامی می‌باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109052
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.