الوعده وفا ملیکا؛


دهمین قهرمانی خاتون در لیگ برتر فوتبال زنان | جام در زادگاه ملیکا به خاتون می‌رسد

خاتون بم در حالی برای دهمین بار قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان می‌شود که فصل دراماتیکی را پشت سر گذاشت و با ازدست‌دادن ۳ بازیکن اصلی خود با ۱۲ بازیکن در بسیاری از بازی‌ها جنگید.

به گزارش کرمان‌نو، درحالی‌که ۲ هفته دیگر تا پایان لیگ برتر فوتبال زنان باقی‌مانده است و تیم‌ها فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ به مصاف حریفان خود می‌روند؛ اما با انصراف پالایش گاز ایلام از تقابل با خاتون این تیم ۳ بر صفر پیروز شد و ۲ هفته زودتر قهرمان این دوره از مسابقات شد.
خاتون، تنها تیم بدون شکست لیگ برتر زنان است. این تیم فصل گذشته نیز بدون هیچ شکستی فاتح جام قهرمانی لیگ برتر شده بود.
اگرچه خاتونی‌ها ۹ بار دیگر نیز جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند؛ اما این جام با تمام جام‌های آنان فرق می‌کند. آن‌ها پس از مرگ ملیکا محمدی در حادثه تصادف در سوم دی‌ماه ۱۴۰۲ و مصدومیت بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی در همین سانحه تصادف، شرایط سختی داشتند.
شرایط روحی نامناسب و کمبود بازیکن ۲ عاملی بود که به‌تنهایی می‌توانست تیم مرضیه جعفری را با بحران روبرو کند؛ اما این تیم با سخت‌ترین شرایط جنگید تا دراماتیک‌ترین قهرمانی خود را جشن بگیرد.
۱۳ آبان ۱۴۰۲ در تاشکند درحالی‌که تیم خاتون در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشت ملیکا محمدی برای سایر تیم‌ها کری خواند و گفته بود: «این جام برای ماست.» اگرچه اجل به او مهلت نداد؛ اما پس از فوت او مأموریت سایر ستاره‌های خاتون شروع شد. خاتونی‌ها هم قسم شده بودند تا به قول ملیکا جامه عمل بپوشانند و آنها این کار را با تمام توان انجام دادند.
خاتون بم از ۱۷ مسابقه فصل خود ۱۳ پیروزی، ۴ تساوی بدست آوردند تا با ۴۳ امتیاز قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان باشند.
از نکات مهم و قابل‌توجه این است که خاتونی‌ها جام را در زادگاه ملیکا محمدی بالای سر می‌برند. آن‌ها در آخرین بازی خود که هفتهٔ آینده ۲۲ فروردین در استان فارس برابر ایساتیس کران برگزار می‌شود به میدان می‌روند و با هر نتیجه‌ای قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان خواهند بود.
yrqhfkea
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116715
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.