شیوع گسترده کرونای انگلیسی در کرمان| از دورهمی در ایام باقی‌مانده نوروز پرهیز کنید

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 60 تا 100 درصد موارد کرونا شناسایی شده در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نوع انگلیسی است.

دکتر نوذر نخعی ادامه داد: با توجه به افزایش اخیر موارد سرپایی و بستری کرونا قطع به یقین در روزها و هفته های آتی همچنان شاهد افزایش موارد کرونا در مناطق مختلف استان خواهیم بود؛ مگر آنکه فاصله گذاری و استفاده همگانی از ماسک جدی گرفته شود.

او افزود: هم اکنون کرونای انگلیسی در اکثر مناطق استان منتشر شده است به طوریکه در برخی شهرستان ها بین 60 تا 100 درصد موارد کرونای آزمایش شده از نوع انگلیسی بوده است.

دکتر نخعی گفت: در مناطق خوش آب و هوا که احتمال مسافرت مردم بیشتر است همچون بردسیر، بافت و رابر بین 75 تا 100 درصد موارد شناسایی شده کرونای انگلیسی بوده است.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: همچنین در مناطق گرمسیری نیز برای اینکه تجربه سال گذشته تکرار نشود تا حد امکان از کولر گازی و اسپلیت در فضای بسته استفاده نشود.

او با اشاره به این که با توجه به سرایت پذیری بیشتر این ویروس اقدامات پیشگیرانه باید پر رنگ تر از قبل رعایت شود هشدار داد: در ایام تعطیلات نوروزی و روزهای باقی مانده تا ماه مبارک رمضان مردم از دور هم نشینی (حتی در طبیعت) و شرکت در مراسم عروسی پرهیز نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67364
1 نظر
  1. […] بسته خبری امشب از شیوع گسترده کرونای انگلیسی در کرمان تا دستگیری ۲ حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در بافت […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.