مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا| استاندار کرمان: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود محدودیت‌ها مجدد اعمال می‌شود

استاندار کرمان گفت: اگر ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی در استان رعایت نشود مجبور می شویم محدودیت‌های گذشته را دوباره  اعمال کنیم.

محمدجواد فدایی در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: با توجه به شرایط توصیه می مردم و اصناف کنیم به شدت مسایل بهداشتی را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: دیدیم که در روزهای گذشته در استان‌های هرمزگان و خوزستان روند افزایشی مبتلایان مثبت قطعی به کرونا اعلام شده است این نشان می‌دهد هر زمان که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، این بیماری شیوع دوباره ای پیدا کرده و در نتیجه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ هستیم.

استاندار کرمان در واکنش به برداشته شدن محدودیت‌های ترددی در ۱۶ مبادی ورودی استان کرمان و بازگشایی مراکز تعویض پلاک بدون هماهنگی با ستاد مقابله با کروناویروس استان، به صراحت گفت: اینکه مصوباتی در جلسات ستاد استان داشته باشیم و ادارات استان برخلاف آن مصوبات کار دیگری انجام دهند و تنها به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا استناد داشته باشند، کار درستی نیست.

در ادامه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شد:

  • آرایشگاه‌ها می توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت خود را آغاز کنند.
  • بازگشایی مجتمع‌ها، پاساژها و بازارهای سرپوشیده تا ساعت ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمدید می شود.
  • براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان (۶ خردادماه) تعطیل هستند و بعد از این تاریخ نیز برای بازگشایی آنها تصمیم‌گیری می شود.
  • باشگاه‌های ورزشی جزء مشاغل پرخطر هستند و تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کروناویروس اجازه بازگشایی آنها را ندهد، در استان کرمان نیز اجازه فعالیت به این مکان ها داده نمی شود.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48069
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.