استاندار کرمان:


معادن در توسعه استان نقشی نداشتند| معاون معدنی وزارتخانه باید کرمانی باشد

استاندار کرمان در جلسه شورای اداری استان با انتقاد از عقب‌افتادگی در حوزه مس، گفت: من مس را تاکنون ۲ بار در جلسات مثال زدم چرا که کوتاهی زیادی در این امر شده است و سال‌هاست که ظرفیت تولیدشان ۲۵۰ هزار تن بوده است.

استاندار کرمان در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور محمدرضا باهنر و انجم‌شعاع، رییس و مدیرعامل انجمن حمایت از توسعه استان کرمان صراحتا اعلام کرد که معادن در توسعه استان نقشی نداشتند.

محمد مهدی فداکار با انتقاد از عقب‌افتادگی در حوزه مس، گفت: من مس را تاکنون ۲ بار در جلسات مثال زدم چرا که کوتاهی زیادی در این امر سده است و سال‌هاست که ظرفیت تولیدشان ۲۵۰ هزار تن بوده است.

او در همین رابطه خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع پایین‌دستی مس هم کاری در استان نشده و بعد از کاتد ما فقط صنعت حمل و نقل را داریم.

استاندار کرمان در این جلسه که با حضور اعضای موثر کرمانی مقیم تهران برگزار شد با تاکید بر سهم ۶۵ درصدی حقوق دولتی معادن که کرمان پرداخت می‌کند، گفت: معاون معدنی وزارتخانه باید کرمانی باشد تا استان را درک کند، در همین سال ما در بهترین حالت فقط ۳ درصد از حق ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن را خواهیم داشت.

او در همین رابطه افزود: ۳۳ هزار میلیارد فقط مالیات استان بوده که ۱۲۰ درصد افزایش یافته یافته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98983
2 نظرات
  1. رامین می گوید

    اتفاقا معادن برای استان کرمان خیلی فایده داشتند .اکثر جاده ها خراب .راه آهن خراب .بلیط هواپیما گران شده .آلودگی هوا زیاد شده .مهاجرت و عوارض آن زیاد شده .تورم استان زیاد شده .نرخ بیکاری زیاد شده .گل و بلبل شده

  2. محمد می گوید

    اول که کدوم آدم بی‌شعور بجای استخراج لغت تولید رو انداخته تو صنعت،، بعد ایران تنها کشوری که مس خام به شکل الان صادر میکنه چون منابع مس محدود و صنایع جدید تشنه مس از ماشینهای الکتریکی آینده گرفته وووو واقعا اینها رو نمیفهمی،،، حداقل کابلشون کنین بفروشین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.