نرخ خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی نیاز به اصلاح دارد

محمدتقی زعفران‌چی زاده در جشن کرامت آفتاب بهره برداری از 520 نیروگاه خورشیدی خانواده مددجویان کمیته امداد در گلزار بردسیر بیان کرد: این پروژه مقدس است زیرا استفاده از انرژی خورشیدی، جلوگیری از اسراف نعمت های خداوند است، آب و سوخت مصرف نکرده و آلایندگی ندارد که با درایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با اهداف عالیه کمک به جوامع کم برخوردار پیوند زده شده است.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح هم اهداف کمیته امداد پیش برده شده و هم به توسعه نیروگاه های کوچک تجدیدپذیر کمک کرده که برنامه ریزی ما بوده و امداد به این حوزه رونق بخشیده است.

معاون سازمان انرژی های تجدیدپذیر ایران تصریح کرد: با تمام قوت دنبال این هستیم در حد بضاعت مشکلات را حل کنیم و با پیگیری تغییر کاربری اراضی برای اجرای نیروگاه های خورشیدی، تلاش می کنیم این اراضی را از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف کنیم.

وی افزود: برای سال جاری با توجه به افزایش قیمت ها، تعدیل نرخ ها کمی مسائل را جبران می کند اما باید مصوبه ای برای افزایش نرخ داشت و اصلاحیه ای در قیمت ها تهیه شده که به زودی به وزیر نیرو ارائه خواهیم کرد تا بتوانیم درصدی به نرخ های خرید برق نیروگاه های خورشیدی اضافه کنیم.

زعفران‌چی زاده تاکید کرد: از کمیسیون انرژی مجلس درخواست داریم در زمینه تامین منابع مالی در راستای توسعه نیروگاه های خورشیدی در سال جاری ما را یاری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28977
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.