زمین فوتبال یا چاله میدان؟


کتک‌خوردن بازیکنان زیر ۱۸ ساله‌های مس‌کرمان در مسابقه فوتبال

در بازی تیم زیر ۱۸ ساله‌های مس‌کرمان برابر تیم شاهین در شهر بهمئی از توابع شهرستان بهبهان اعضای تیم مس و بازیکنان این تیم توسط هواداران تیم میزبان به شدت کتک خوردند و به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش کرمان‌نو، اتفاقات عجیب در فوتبال و در لیگ‌های پایین‌تر همیشه رقم می‌خورد هرچند که در لیگ برتر هم گاهی شاهد درگیری و زد و خوردها هستیم اما با توجه به شرایط، قابل کنترل هستند و کمتر به اتفاقات ناگوار تبدیل می‌شود.

اما در لیگ‌های پایین‌تر و به خصوص لیگ‌های پایه، بازی نیست که شاهد درگیری و زد و خورد نباشیم.
«در لیگ دسته‌ی یک تمام تیم‌ها، همین خبر است.» این صحبت یکی از خاک‌خورده‌های فوتبال است که معتقد است در فوتبال و به‌خصوص در لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر و لیگ‌های پایه این اتفاقات برای اینکه تیم‌ها به جای بار فنی به دنبال امتیازگیری از طریق همین رفتارها و حواشی هستند رقم می‌خورد.
در مسابقاتی که برگزار می‌شود و در بیشتر مواقع تیم‌های میزبان برای بدست آوردن امتیاز یا اینکه شرایط بازی را به سمت خودشان ببرند حواشی ایجاد می‌کنند و باعث متشنج شدن فضا می‌شوند.
این حواشی از اعتراض به داوری و فحاشی شروع می‌شود و گاهی دیده شده که به کتک‌کاری داور هم کشیده شده است. اما اعتراضات به داوری ختم نمی‌شود و تیم‌های مهمان هم مورد عنایت قرار می‌گیرند. آن هم در مسابقاتی که قرار است نوجوانان و جوانان تربیت شوند برای حضور در لیگ‌های بالاتر و ورزش حرفه‌ای‌تر.
مشابه این اتفاق در بازی تیم زیر ۱۸ ساله‌های مس‌کرمان با تیم شاهین در شهر بهمئی افتاد. درگیری فیزیکی باعث آسیب‌دیدگی برخی از کادر و بازیکنان این تیم شده بود. این اتفاق در حالی افتاده که بازی در شرایط تساوی پیگیری می‌شده و بعد از گرفتن پنالتی برای تیم میزبان و اتفاقات بعد بازی، هواداران و عوامل، درون زمین مسابقه می‌ریزند و بازیکنان و کادر مس‌کرمان را به شدت مورد حمله قرار می‌دهند و این اتفاق باعث می‌شود بازیکنان مس به بیمارستان منتقل شوند.
این اتفاق شاید برای اهالی فوتبال و کسانی که سال‌ها در رده‌های پایه کار کردند اتفاق طبیعی باشد اما موضوع این است که اگر قرار نباشد این مسابقات با سازماندهی صحیح صورت بگیرد چرا تیم‌داری اتفاق می‌افتد؟ جایگاه فدراسیون در این‌جا کجاست؟
شاید کرمان یکی از معدود شهرهایی باشد که برگزاری مسابقات در آن با کمترین مشکل و درگیری انجام می‌شود. اما همین تیم‌های استان در شهرهای دیگر مورد حمله قرار می‌گیرند.
اما اینکه تیم‌ها با این حربه به دنبال امتیازگیری از تیم‌ها هستند بدون شک نیازمند این است که فدراسیون خیلی جدی وارد عمل شود و باشگاه‌ها را با جریمه‌های سنگین روبرو کند تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

معاونت فنی باشگاه مس‌کرمان در رابطه با حوادث تلخ روی داده اعلام کرده که باشگاه مس‌کرمان به طور جدی اتفاقات تلخ این بازی را از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهد کرد.

معاون فنی باشگاه مس‌کرمان گفت: با بررسی دقیق این ماجرا متوجه شدیم که نه ورزشگاه محل برگزاری این بازی استانداردهای لازم برای میزبانی آن را داشته است و نه بحث امنیتی و حفاظت فیزیکی از بازیکنان و عوامل برگزاری بازی به خوبی اجرا شده است که همین موضوع سبب گردید در پایان مسابقه برخی حاضرین در ورزشگاه به خود اجازه دهند که عوامل تیم مس‌کرمان را با ضرب و شتم شدید مواجه سازند که این موضوع بسیار اسفناک است و باشگاه مس‌کرمان قویا این موضوع و حوادث تلخ به تبع آن را محکوم می‌نماید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111486
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.