رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان کرمان:


کمبود مربی پرورشی را با طلبه وظیفه‌ها جبران کردیم

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه بر کمبود مربی پرورشی در استان تاکید کرد.

به گزارش کرمان‌نو، به گفته سیداصغر سادات‌حسینی، در هر مدرسه بالای ۱۵۰ دانش آموز یک نفر مربی پرورشی حضور دارد.

سادات حسینی با اشاره به حضور ۷۲۵مشاور  و کمتر از ۳هزار نیروی پرورشی در سطح استان، گفت: ما کمبود نیرو  در این زمینه را با کمک روحانیون طلبه وظیفه جبران کردیم.

بنا به گفته او هر سال یکسری طلبه وظیفه به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند که به طور متوسط تعدادشان به ۲۰۰نفر در سال می‌رسد. رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان کرمان در این نشست تاکید دارد که هیچ دانش آموزی به اجبار در هیچ یک از این دوره‌ها معرفی نشده است.

به گفته او  تاکید شده که هر دانش‌آموز حداقل ۲ روز در سال اردو داشته باشد  و بیشترین اردو نیز برای اردو راهیان مکتب شهید سلیمانی با حضور ۱۵ هزار دانش آموز و اردوی راهیان پیشرفت که مربوط به بازدید دانش‌آموزان از کارخانه‌های استان بوده است.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان کرمان در واکنش به پرسشی در خصوص جذب نیروهای غیر متخصص در پست مربی پرورشی، گفت: این مسئله را انکار نمی‌کنیم، سالیان قبل این طور بوده اما از امسال هیچ‌کس بدون مجوز در این پست نبوده است و مسائل تخصصی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کرمان: مشهد و فارس مایل به معاوضه مدرسه با ما هستند

به گفته رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از مشهد و فارس به دنبال معاوضه مدرسه و زمین با آموزش و پرورش کرمان به جهت ساخت اردوگاه در کرمان هستند.
به گفته او در برخی از ایام بیش از ۶۰ درصد از زائران مزار حاج قاسم از دانش‌آموزان هستند.

رضایی با اشاره به ظرفیت استان در رابطه با اردوهای دانش‌اموزی گفت: نیاز است که زمینه‌هایی در استان برای این امر و ساخت اردوگاه در نظر گرفته شود.

 

1677147706018 e1677147957580

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101726
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.