کارنامه تیم‌های کرمانی قبل از تعطیلات لیگ برتر


گل‌گهر خوب، مس رفسنجان بد، مس کرمان زشت

در یازده هفته گذشته از لیگ برتر فوتبال دو تیم گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان عملکرد نسبتا خوبی رو از خودشان به نمایش گذاشتند در حالی که تیم مس کرمان دیگر نماینده کرمانی در لیگ برتر به دنبال خارج شدن از منطقه خطر جدول است.

به گزارش کرمان‌نو گل‌گهر سیرجان این فصل را با برد 2 بر 1 مقابل تراکتور آغاز کرد. روند بدون باخت شاگردان قلعه‌نویی تا هفته هفتم ادامه داشت.

در هفته هفتم بالاخره گل‌گهر در مقابل استقلال طعم باخت را چشید و با نتیجه 2 بر 1 سه امتیاز بازی را به استقلال واگذار کرد.

البته این بازی با درگیری نیمکت نشینان تو تیم همراه بود. شروع این حواشی از گرفتن پنالتی برای استقلال صورت گرفت و هرچه به پایان نزدیک‌تر می‌شدیم اعتراضات به تصمیم داوری و تنش ها در بازی بیشتر می‌شد.

این درگیری‌ها در نهایت باعث شد که کمیته انضباطی باشگاه گل‌گهر، سرمربی و مربی این تیم را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد. جریمه‌های کمیته انضباطی به اینجا ختم نشد و سرمربی این تیم یه جلسه در همراهی تیمش در مسابقه نیز محروم شد.

بازی بعدی گل‌گهر با نفت مسجد سلیمان بحران زده و توانست با 5 گل از سد برزیلی‌های لیگ عبور کرده و همچنان خودش در میان مدعیان قهرمانی حذف کند.

تا قبل از تعطیلات جام‌جهانی شاگردان قلعه نویی توانستند با 6 برد، 3 مساوی و 2 باخت خودش را در رده 3 سوم جدول جای دهد.

بهترین خط حمله در یازده بازی اول لیگ در دست گل گهری هاست. آن‌ها تا اینجای لیگ ۱۷ گل زده‌اند. گل گهر همراه با پرسپولیس بهترین تفاضل گل را (+۸) به نام خود زده‌اند.

فاصله امتیازی کم میان 4 تیم بالای جدول نشان دهنده حساسیت در رقابت‌ها در هفته‌های باقی مانده لیگ است.

مس رفسنجان دفاع خوب اما خط حمله ضعیف

تیم مس رفسنجان بر خلاف گل‌گهر، عنوان بدترین خط حمله لیگ را تا به اینجای کار بر دوش خود یدک می‌کشد. شاگردان ربیعی در 11 بازی فقط توانستند 5 گل بزنند که این آمار قابل قبولی برای این تیم رده هشتمی نیست.

اما شاگردان ربیعی در خط دفاعی خود عملکرد مناسبی داشته‌اند و همین خط دفاعی خوب باعث شده آن‌ها در نیمه جدول قرار داشته باشند. فقط پرسپولیس صدر جدولی است که تنها با خوردن 3 گل نسبت به تیم مس رفسنجان گل کمتری دریافت کرده است.

تیم مس رفسنجان تقریبا در همه بازی‌های خود موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریف ایجاد می‌کند با وجود ایجاد موقعیت نمی‌توانند دروازه حریف را باز کنند و یک تمام کننده در این تیم کاملا به چشم می‌خورد.

در هفته دهم لیگ تیم مس رفسنجان می‌توانست آمار گلزنی خود را جلوی ضعیف ترین خط دفاعی لیگ بالا ببرد و یا دست پر این هفته را به پایان برساند اما با وجود تلاش‌های فراوان، شاگردان ربیعی با تساوی بدون گل این بازی را به پایان رساندند.

به نظر می‌رسد این تیم در تعطیلات جام‌جهانی باید روی خط حمله خود بیشتر وقت بگذارد یا در پنجره نقل و انتقالات چند مهاجم کار بلد را به تیم اضافه کند.

مس کرمان ضعیف‌ترین تیم لیگ برتری استان 

تیم مس کرمان ابتدای فصل را با مشکلات مالی و مدیریتی آغاز کرد و تا اینجای لیگ عملکرد قابل قبولی از خودش به نمایش نگذاشته است. آن‌ها در 11 بازی 2 برد، 3 مساوی و 6 باخت را تجربه کرده‌اند و با 9 امتیاز در رده سیزدهم جدول جای دارند.

تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر اولین هدفی که دارند باقی ماندن در لیگ برای فصل آینده است. اگر شاگردان فرزاد حسین‌خانی بخواهد با همین روند ادامه دهند، امکان عقب‌گرد و بازگشت به لیگ دسته یک برای آن‌ها وجود دارد.

حالا این تعطیلات لیگ فرصت خوبی برای فرزاد حسین‌خانی است تا با برطرف کردن مشکلات تیمی بتوانند در مسابقات باقی مانده فصل این تیم را از بحران نجات دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98023
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.