استعدادیابی در فوتبال کشور نیاز به سازماندهی دارد

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز پنجشنبه در همایش یک روزه کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال استان در کرمان افزود: اعضای حوزه فوتبال از پایین ترین سطح ها در مدارس فوتبال تا لیگ برتر باید سازماندهی شوند و پس از آن می توان در زمینه استعدادیابی برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه به شدت در تیم ملی جوانان ضعف در نتیجه وجود دارد عنوان کرد: مدل جدید استعدادیابی کشور تدوین شده و به زودی توسط فدراسیون فوتبال رونمایی می شود.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال کشور گفت: تیم ملی امید جوانان زیر ۱۹، جوانان و زیر ۱۶ سال در فوتبال ملی وجود دارد و در این زمینه بر اساس بخش نامه ها تا ۱۰ رده سنی سازماندهی می شود.

وی افزود: براساس آسیب شناسی و مدیریت دانش باید تجربیات به حوزه استعدادیابی منتقل شود.

محمدی بیان کرد: در زمان حضورم در تیم ملی جوانان هفت بازیکن را از استان کرمان کشف کردم و در این زمینه فرشید مرادکریمی بدون شناسنامه چهار ماه به اردوی تیم ملی می آمد و حتی اردوهای برون مرزی تیم ملی را همراهی کرد و این استان بسیار استعدادخیز است.

وی ادامه داد: علیرضا اسد آبادی از کرمان در تیم ملی جوانان بازیکن تاثیرگذاری است و اینک در پیکان توپ می زند.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال کشور گفت: بازیکنان استان کرمان با توجه به اقلیم و ژن مردم این استان در پست های مهاجم، دفاع و دروازه بان جهش های مطلوبی داشته اند.

محمدی تصریح کرد: استان کرمان در بحث استعدادیابی مورد توجه فدراسیون فوتبال قرار دارد و می تواند به عنوان پایلوت کشور در این حوزه انتخاب شود.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت کار در کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در حال بررسی است افزود: برگزاری مسابقات منظم لیگ ها، استعدادیابی صحیح و کیفیت آموزشی مربیان از پایه های توسعه فوتبال کشور محسوب می شوند.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال کشور با بیان اینکه ۴۷۰ میلیون تومان برای استعدادیابی فدراسیون فوتبال کشور هزینه شده است گفت: تیم های پایه برای توسعه و پیشرفت باید به مسابقات جهانی اعزام شود.

وی یادآور شد: تعداد لیگ ها و میزبانی های استان کرمان در ۲ حوزه بانوان و آقایان نشانه توسعه و پیشرفت فوتبال در این استان است.

محمدی عنوان کرد: یک تیم در لیگ برتر و سه تیم در لیگ دسته یک موجب توسعه و پیشرفت فوتبال استان می شود زیرا این امر یکی از المان ها توسعه فوتبال پایه است.

وی افزود: با توجه به جمعیت سه میلیون نفری و چهره های مطرح فوتبال استان کرمان، باید بانک اطلاعاتی برای ثبت نفرات فعال در حوزه فوتبال در بخش حرفه ای و باشگاهی و آماتوری ایجاد شود و این خلاء اینک در فدراسیون فوتبال و استان ها وجود دارد.

وی از علی قرایی رئیس هیات فوتبال استان کرمان برای حضور در کارگروه توسعه فوتبال فدراسیون فوتبال دعوت کرد.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال کشور گفت: هدف از تشکیل کارگروه ها در کیمته جوانان فدراسیون فوتبال تشکیل اتاق فکر است که فعالیت ها به صورت شخصی دنبال نشود.

وی اضافه کرد: حضور مریم جهان نجاتی در بخش مربیان بانوان تیم ملی نشانه توسعه فوتبال بانوان استان کرمان است و از طرف باشگاه ها باید سرمایه گذاری روی مربیان بومی صورت گیرد که بستری برای استفاده از این مربیان فراهم شود.

محمدی ادامه داد: با این اقدام استان کرمان از مربیان خارج از استان بی نیاز می شود و در تیم های ملی جوانان تا زیر ۱۳ سال از استان های یزد، فارس، مازندران، خوزستان و اصفهان مربیانی حضور دارند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در کارگروه تیم های ملی به دنبال استانداردسازی و احراز شرایط مربی تیم های ملی هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30476
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.