سه کرمانی تیم ملی والیبال نشسته بانوان راهی پارالمپیک شدند

«کرمان نو»  در گفتگویی با این افراد به معرفی تیم ملی والیبال نشسته و این سه نفر می پردازد.
خانم «مریم ایرانمنش» سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان جمهوری اسلامی از سال ۸۴ مربی گری را آغاز کرده است.وی با تیم والیبال نشسته بانوان کرمان در سال ۹۰ قهرمان کشور و از سال ۹۲ به عنوان سرمربی وارد تیم ملی شده است.

ایرانمنش وضعیت تیم ملی را رضایت بخش اعلام کرد و می گوید که سال ۹۴ در بازی های بین قاره‌ای با کشورهای اروپایی و سایر کشورها بازی کردیم این برای ما شانس بزرگی بود که توانستیم با رقبای خودمان در ریو در این بازیها روبرو شویم و از این تیمها شناخت بدست آوریم.
ایرانمنش دو بازیکن کرمانی را از افراد موثر تیم می داند. به کردستانی اشاره دارد که از باتجربه های تیم ملی و خلیل زاده را بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی می داند.

خانم «عشرت کردستانی» پرچمدار کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ یازده سال است که والیبال نشسته بازی می کند وی سابقه کاپیتانی تیم ملی والیبال نشسته ایران را دارد می گوید که والیبال نشسته بانوان ایران تا قبل ۲۰۱۰ حضور چشمگیری در صحنه های بین المللی نداشته است . اما در سال ۲۰۱۰ در بازیهای گوانجو مقام سوم آسیا،در بازیهای پکن سال ۲۰۱۱ مقام نایب قهرمانی آسیا و در مسابقات پارآسیایی اینجوان کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ مقام نایب قهرمانی و کسب سهمیه المپیک را در کارنامه دارد به گفته کردستانی هیچ رشته تیمی بانوان از ایران چه سالم و چه معلول تاکنون موفق به دریافت سهمیه المپیک یا پارالمپیک نشده بود و تیم ملی والیبال نشسته بانوان نخستین تیم بانوان ایرانی است که در صحنه پارالمپیک حاضر شده است.

«بتول خلیل زاده» دیگر کرمانی تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران متولد ۱۳۷۱ سال ۹۲ وارد تیم کرمان و سال ۹۳ وارد تیم ملی شده است.خلیل زاده چین و آمریکا و رواندا را همگروه ایران در ریو معرفی کرد و همچنین به این نکته اشاره دارد که ایران در گروه سختی با چین قهرمان و آمریکای نایب قهرمان جهان قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3041
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.