نبود سالن ورزشی استاندارد در بردسیر صدای ورزشکاران این شهر را درآورد


ورزشکاران بردسیر: «کاسه صبرمان لبریز شده»

با وجود اینکه ورزش بردسیر در بسیاری رشته‌ها فعال است؛ اما به گفتهٔ ورزشکاران و مربیان این شهر حتی یک سالن ورزشی استاندارد ندارد و فضای ورزشی در آن مناسب نیست.

به گزارش کرمان‌نو، درحالی‌که در سال‌های گذشته مسابقات فوتسال بردسیر در سالن کوچک‌تر و با تعداد تیم‌های کمتر برگزار می‌شد؛ اما گویا چند سالی است که این مسابقات در سالن‌های غیراستاندارد که فاقد جایگاه تماشاگر، فاقد رختکن، کف‌پوش نامناسب و ناامن هستند برگزار می‌شود. اما نکته قابل‌توجه این است که گویا ادارات و دستگاه‌های شهرستان بردسیر نیز مساعدتی با بخش ورزش این شهرستان ندارند.
در کنار ادارات اما دانشگاه آزاد این شهر نیز با وجود امکاناتی از قبیل سالن ورزشی دارای جایگاه تماشاگر، خوابگاه و امکانات سمعی و بصری حاضر به همکاری با هیئت‌های ورزشی جهت میزبانی از تیم‌های استان و برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری نیست.
ورزشکاران، داوران و مربیان این شهر عنوان کرده‌اند: «کاسه صبرمان لبریز شده و دیگر نمی‌توانیم در سالن کوچکی که مناسب والیبال است و فقط ۴ بازیکن فوتسال می‌تواند در آن بازی کند، ادامه دهیم.»
این افراد می‌گویند بیش از ۳۰ سال است که سالن ورزشی مولای متقیان متعلق به آموزش‌وپرورش میزبان رقابت‌های ورزشی بوده. چند سالی است که رقابت‌های فوتسال جام رمضان را به سالن شهدا نقل‌مکان کرده‌اند که این سالن استاندارد نیست و فقط با ۵ بازیکن می‌شود مسابقه داد. این سالن امسال مورد بازسازی قرار گرفت. عملیات بازسازی طول کشید و سالن به جام رمضان نرسید؛ لذا مسابقات امسال به سالن ابوالفضل (جنب امامزاده) رفت. این سالن فقط به‌اندازه یک زمین فوتسال است؛ ولی فقط ۲ متر با دیوار فاصله دارد. مربیان و نیمکت ذخیره را کنار زمین جای می‌دهد؛ ولی دیگر جایی برای حضور تماشاگران نیست. این مشکلات در حالی است که نبودن فضا در اطراف زمین در بازی‌ها باعث تنش می‌شود و در جام رمضان امسال نیز به دلیل همین فاصله نزدیک تماشاگران با زمین و بازیکنان، درگیری کوچکی بین تماشاگران رخ‌داده است و به همین دلیل هیئت فوتبال برای جلوگیری از خشونت و خطرات احتمالی تصمیم گرفته بازی‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار کند.
اگرچه این شهرستان ورزشکاران زیادی در رشته‌های مختلف فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، کشتی، ژیمناستیک، انواع ورزش‌های رزمی، بدنسازی، تنیس و شطرنج دارد؛ اما مشکل بردسیر نداشتن یک سالن ورزشی استاندارد است.

بردسیر نیازمند یک سالن ۵ هزارنفری است

این شهر حداقل به یک سالن ۵ هزارنفری نیاز دارد که بتواند تمام رشته‌های ورزشی را در یک مجموعه پوشش دهد و استاندارد لازم را برای برگزاری مسابقات استانی و ملی داشته باشد و در مواقع لزوم در اختیار سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها نیز قرار گیرد.
نداشتن زیرساخت لازم باعث شده رویدادهای ورزشی استانی و ملی که به دلایلی مثل نزدیکی به مرکز استان، تمایل به برگزاری در این شهرستان را داشتند، امکان برگزاری را از دست بدهند.
شهرستان بردسیر باتوجه‌به روند صنعتی‌شدن پیش رو، درحال‌توسعه است. قطعاً نیازمند این توسعه، توازن و ایجاد زیرساخت‌های لازم فرهنگی ورزشی برای نسل آینده است. طبیعتاً وجود یک سالن استاندارد می‌تواند زمینه را برای پرداختن به ورزش حرفه‌ای نیز مهیا کند و از هدررفتن استعدادهای درخشان ورزشی جلوگیری کند.
صنایع نیز می‌توانند بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را در ایجاد این زیرساخت هزینه کنند و بانی رویدادهای مثبت و اثرگذاری شوند که خود پیامدهای اجتماعی مثبتی در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117713
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.