دعوت از مردم ایران برای سفر به کرمان با #عیدکرمون

در شرایطی که استان کرمان از نظر جذب مسافر از هسایه‌های خود از جمله یزد و فارس عقب افتاده، تعدادی از فعالان کرمانی توییتر با معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمان، به کمک آمده‌اند تا سهم کرمان از گردشگر بیشتر شود.

به اعتقاد سینا رحیم پور، روزنامه نگار کرمانی ساکن تهران، از اصلی‌ترین جاذبه‌های کرمان، چهارفصل بودن آن است.

او در آخرین توییت خود تا لحظه تنظیم این گزارش با #عیدکرمون نوشته که «ایشالله این عید بیاید کرمون تا تصورتون از کرمون عوض شه کرمان هم برف داره هم برفگیر میشه و هم کویر داره و گرما همه رو با هم داره.»

کاربری با نام همون سارا هم نوشته که کرمون یه عالمه شیرینی خوشمزه هم داره که پرطرفدارترینش کلمپه س! حتمن سر به شیرینی فروشی ها هم بزنین!

او بازار کرمان را هم جزو دیگر اماکنی دانسته که باید به آن سر زد: «بازار کرمون علاوه بر راسته ی مسگرا، یه راسته ی عطاری داره که علاوه بر حال و هوای خوشش و عطر فوق العاده ش، جای خوبیه برای خرید زیره کرمون و قاووت (که ما میگیم قُوَتوو).»

پویا رحیم پور هم نوشته

هتل چهار ستاره پارسیان بزرگترین هتل کپری جهان،قلعه گنج در فاصله ۳۸۵کیلومتری جنوب شهر کرمون

کاربری با نام ادوارد به مکانی اشاره کرده که شدیدا مورد علاقه علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان است: باغ فتح آباد طی همین چند سال اخیر بازسازی شده ، با کرمان فاصله ی زیادی نداره ولی از لحاظ معماری و ساختار در نوع خودش کم نظیره. جالبه بدونید که خیلی ها این باغ رو ایده‌ی اصلی باغ معروف شاهزاده ماهان میدونند.

ماری معتقد است که «دریاچه نمک «مخرگه» که نزدیک شهربابک کرمانه و بهش بزرگ‌ترین آیینه طبیعی ایران می‌گن.. شکوهش آدم رو مست و مسخ می‌کنه.»

نکیسا هم با این توییت که « تا صد كیلومتر و 40 كیلومتر فاصله دارد. این منطقه در بین زمینشناسان به یکی از «قطب های گرمایی زمین» معروف است. همین خشكی را از اروپای سبز به ایران کشانده» از ایرانی‌ها دعوت کرده که تعطیلات نوروز را در کرمان بگذرانند.

در میان توییت‌های با #عیدکرمون نام شهداد و کلوت‌ها بیش از دیگر مکان‌ها دیده می‌شود. البته روستای تاریخی میمند هم جزو مکان‌هایی است که این کاربران آن را پیشنهاد داده‌اند، از جمله این کاربر که نوشته «بهتون قول میدم خاطره‌انگیز و هیجان‌انگیز باشه. با قدمتی چندهزارساله ثبت جهانی شده این نگین فیروزه.»

مقبره شاه نعمت الله ولی در ماهان، ارگ راین، باغ سنگی سیرجان در کنار اماکن معروفی همچون باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم از دیگر جاذبه‌هایی هستند که به آن‌ها اشاره شده است.

در این میان از جاذبه‌های گردشگری جنوب کرمان نباید غافل شد. جاذبه‌هایی همچون شهر تاریخی دقیانوس و کنارصندل در جنوب کرمان.

نوروز 96، سه میلیون و 320 هزار و 769 نفر گردشگر و مسافر به استان کرمان سفر کردند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16970
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.